Nike Janoski
72 брояСтилна обувка за скейт, която въплъщава характера на своя съименник.
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ SE
- "City of Cinema"
- лв.199,99
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Summit White"
- лв.169,99
- Nike
- SB Janoski+ Slip
- "Black & White"
- лв.169,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Summit White & Black"
- лв.189,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Black & White"
- лв.189,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ Premium
- "City of Style"
- лв.199,99
- Nike
- SB Stefan Janoski
- "Burgundy Crush"
- лв.139,99
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+ ‘Electric Pack’
- "Safari"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Camo"
- Nike
- SB Zoom Janoski OG+
- "Alabaster & Chili Red"
- Nike
- SB Janoski+
- "Lilac & Medium Soft Pink"
- Nike
- Janoski SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Cashmere"
- Nike
- SB Stefan Janoski Canvas OG x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Sashiko Pack"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Leo Baker
- "Orange Label"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip RM x Matriz
- "Porte Alegre Plaza"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM x Violent Femmes
- "White & Yellow"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM Premium
- "Triple White"
- Nike
- Janoski G
- "White Gum"
- Nike
- Janoski G
- "Black Gum"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2 Moc
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Knicks"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Lakers"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip Mid RM
- "Black & Pale Ivory"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Dusty Peach"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Premium
- "Bronze"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Watermelon"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM Premium
- "Floral"
- Nike
- SB Air Max Stefan Janoski 2
- "White & Black"
- Nike
- SB Air Max Janoski 2
- "White Gum"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Canvas RM
- "Vivid Purple & Laser Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Light Armory Blue & Vivid Purple"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Lucid Green & Obsidian"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Summit White & Court Blue"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski RM
- "Triple Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Mid Crafted
- "Black"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max
- "Doernbecher"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski
- "Cobra"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski x Wacko Maria
- "Leopard"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski OG
- "Black & White"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Slip
- "Black & White"
- Nike
- SB Stefan Janoski Max QS
- "Mosaic"
- Nike
- SB Zoom Stefan Janoski Elite
- "Cork"
SB Janoski
Стефан Яноски се пързаля с изненадващо непринуден стил, изпълнявайки дръзки трикове с лекота и грация, което ги прави особено впечатляващи. Това му спечелва възхищение и уважение в общността на кънкьорите. Същевременно в личния си живот той е човек с творчески дух, който обича изкуството още от детството си. И до днес той поддържа редица артистични хобита, като писане, музика, скулптуриране и рисуване. В края на 90-те години на миналия век комбинацията от любовта му към фигурното пързаляне и тази вродена творческа енергия довежда до създаването на забележителна обувка: прочутите Nike Janoski.
Израсналият в Калифорния Яноски се присъединява към Nike през 2002 г. като част от стремежа за създаване на отдела за скейтборд, Nike SB, с експертните съвети на скейтърите. След време марката осъзнава, че Яноски е надарен, страстен артист с конкретни идеи за това какво иска от една скейт обувка и с непоколебимо, директно отношение към работата си. Накратко, те бяха намерили идеалния човек, който да проектира следващия им скейт модел. Така започва едно легендарно партньорство, което ще промени посоката на развитие на подразделението за скейтборд на Nike.
По онова време Яноски не беше запален по повечето скейт обувки, така че когато Nike му представи потенциален дизайн, той го отхвърли въз основа на стила и полезността. Той беше решен да направи свои собствени скици, използвайки артистичните умения, които беше развил през целия си живот. Като младеж е израснал в средите на скейтърите, които са приемали обувки, които не са били създадени за този спорт, но са били добре пригодени за него. През 90-те години Nike пусна нови модели баскетболни обувки с по-дебели подметки, които не предлагаха усещането за връзка с дъската, което толкова много скейтъри бяха оценили в предишните модели, което ги направи по-малко популярни в сцената.
Яноски искаше да върне по-тънката подметка и да избегне това, което смяташе за прекомерно подплатяване, от което страдаха много дизайни от онова време, за да създаде обувка, която да отговаря на нуждите на неговата общност. Той започва да подготвя ръчно рисувани изображения на перфектната скейт обувка и след като преминава през процес на сътрудничество със старши творческия директор на Nike Джеймс Аризуми и Кевин Имамура от Nike Footwear, Яноски намира точно това, което иска. Дизайнът показа минималистичен силует, който изглеждаше напълно различен от другите обувки, създадени от Nike. Той имаше много конкретни изисквания: не трябваше да има излишни елементи и трябваше да се използва само минимален брой плат. Той поиска плосък пръст, език без допълнителни подплънки и тънка като хартия подметка, за да може да усеща дъската под краката си.
За Яноски това бяха основополагащи аспекти на дизайна, но неговият минималистичен подход беше малко по-далеч от тогавашната цел на Nike да демонстрира вълнуващ технологичен напредък с всеки нов модел. Nike очакваше нещо по-технологично, подобно на други техни сътрудничества с атлети, а не минимален дизайн, който да напомня за една отминала епоха. Въпреки това Яноски не се остави да бъде възпрян. За него Nike беше марка, която можеше да разчупи конвенциите. Той знаеше точно каква трябва да бъде обувката и не се притесняваше, че ще загуби сделката. В крайна сметка той я проектираше заради страстта си към фигурното пързаляне, а не заради славата или признанието. Ако искаше да има своя собствена обувка, тя трябваше да бъде нещо, което обича, иначе нямаше смисъл да го прави. Този подход му позволи да отстоява позицията си, без да се колебае, и в крайна сметка марката се съгласи с предложенията му. Единственият компромис, който Яноски направи, беше да позволи добавянето на "свише" към горната част, съгласявайки се с Аризуми, че е добра идея да се подчертае, че това е дизайн на Nike, като се има предвид, че изглежда толкова различно от всички други техни обувки.
След като дизайнът е съгласуван, прототипът е изпратен в завода за производство. Първоначално на Nike е казано, че не може да бъде произведен, тъй като е твърде ниско до земята, за да бъде произведен законно. Доверявайки се на простичкия, но нестандартен дизайн на Nike Janoski, Nike подписват набор от откази, които позволяват изработването на обувката - решение, за което със сигурност няма да съжаляват през следващите години.
Когато през 2009 г. Nike SB Zoom Janoski се появява по рафтовете, тя е известна просто като "Janoski". Любовта на скейтъра към неговия спорт пролича в нейната практичност, както и разбирането му за нуждите на неговите връстници. Оскъдният стил, липсата на омекотяване и гъвкавостта му го направиха изключително популярен, така че не след дълго се наложи да бъдат поръчани още, за да се отговори на нарастващото търсене. В общността на скейтърите ключът към успеха на обувката е нейният специфичен за скейта дизайн. В съответствие с минималистичната естетика, обувката имаше много малко технологии, освен вулканизирана гумена подметка - компонент, който съществуваше от десетилетия. Въпреки че за пръв път беше добавена в обувка Nike SB, за скейтъра използването на този тип подметка беше напълно логично, тъй като предлагаше отлично сцепление и усещането, че почти нищо не отделя ездача от дъската. Освен това беше изненадващо издръжлива и лесна за пробиване, така че беше готова за каране на кънки почти веднага след изваждане от кутията.
Освен че привлече вниманието на много скейтъри, моделът стана популярен и извън средите на скейтърите. Най-голямото предимство на дизайна беше неговата простота, тъй като той беше достатъчно универсален, за да има широка привлекателност. Освен това беше лесен за производство, което го направи много по-достъпен и достъпен от много други модели. Самият Яноски също беше голям фен на обувката. С тънкия си език, дългия си плосък пръст и ултратънката си подметка тя беше точно това, на което той се надяваше. Всъщност той беше толкова влюбен в нея, че се пързаляше с оригиналния чифт, който Nike му подари, докато не се износиха прекалено много, за да ги използва.
От 2009 г. насам се появяват много версии на Janoski, като Nike добавя някои от своите високотехнологични нововъведения в по-новите версии. Той получи преобразяване с Air Max, което се оказа едно от най-популярните издания на Nike SB в историята, към него беше добавена технологията Zoom и той участва в множество сътрудничества. За да отпразнува десетгодишнината си, излезе колекция Remastered в четири различни стила: с приплъзване, с велкро, с нисък връх и със среден връх, което още веднъж показва неговата гъвкавост. Яноски дори убеди Nike да пусне някои дизайни на RM без суош, което най-накрая му позволи да получи ултимативната минималистична обувка за кънки, която винаги е искал.
Простият дизайн на Janoski надхвърли границите на предишните модели за скейтборд и се превърна в един от най-продаваните скейтборд силуети на Nike. Той е бил комбиниран с огромно разнообразие от модели на Nike и се е радвал на забележителна популярност през целия си живот. Подобно на самия човек, Nike Janoski е истинска икона както на скейтборд общността, така и на широкия свят.