SPORTSHOWROOM

Nike

Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837

Легендарна двойка.

Nike Air Force 1 x Tiffany & Co. 1837
© Nike / Tiffany & Co.

Страхотна двойка

На 29 януари 2023 г. посетителите на страницата на Nike в Instagram получиха примамливо изображение - обикновена кутия за обувки с бял Nike swoosh на капака. Макар че това може да е била обикновена сцена за страницата на Nike в социалната мрежа, в тази снимка имаше нещо малко по-различно. Вместо оранжево-червеното, което често се използва върху кутиите за обувки на Nike, на тази снимка имаше веднага разпознаваем нюанс на тюркоаз - Tiffany Blue. Този патентован тон е запазена марка на базираната в Ню Йорк бижутерийна компания Tiffany & Co. Под кутията, която беше поставена на несложен бял фон, имаше черен Nike swoosh и думите "Tiffany & Co". Над нея бе изписано "A Legendary Pair.", като по този начин бе създадено първото официално сътрудничество между Nike и Tiffany & Co.

© Nike / Tiffany & Co.

Несложното изображение разкриваше много малко информация, освен че обявяваше партньорството. То не даваше никаква индикация за силуета на Nike, който ще бъде използван за маратонката, оставяйки на феновете на двете марки само мистерия, спекулации и думите "Очаквайте скоро...". Същия ден Tiffany & Co. сподели същата снимка в своя Twitter, а Nike дори отдели цяла страница в New York Times, за да покаже новото си начинание. По отношение на интереса тийзърът постигна впечатляващи резултати - повече от 6000 ретуита на страницата на Tiffany в Twitter и над 1,4 милиона харесвания за Nike на страницата ѝ в Instagram. Това със сигурност щеше да бъде изключително търсен модел.

Любопитен набор от предмети

Два дни по-късно, на 31 януари, на нетърпеливите да получат повече информация беше предоставен още един тийзър - серия от четири изображения, изобразяващи уникални сребърни предмети, лазерно гравирани с брандинга на двете компании. Тези предмети загатваха за определени аспекти на сътрудничеството, като два от тях бяха поставени на фона на синьо Tiffany, а другите почиваха върху бяла повърхност с бял фон, напомнящ типичните изображения на Nike. Първият се възползва от бялата обстановка, изобразявайки четка за обувки в прозрачно стъкло под надписа "Не забравяйте езика" (Don't Forget the Tongue). Нейните тъмни косъмчета загатваха за цвета на обувката, тъй като те обикновено се използват за обработка на тъмни материали, докато фокусът върху езика подсказваше, че на този елемент може да има интригуващ детайл. Второто изображение представляваше рогче за обувки на фон в синьо Tiffany Blue под думите "For a More Subtle Flex.", което вероятно показва използването на гъвкави материали или фин дизайн. От Tiffany & Co. може би се е очаквало да създаде показен дизайн, но може би това е подсказвало, че те ще се противопоставят на тези очаквания.

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

Следва вероятно най-открояващото се от четирите изображения. Отново на бял фон, то показваше дантела Tiffany Blue, подредена така, сякаш е огърлица или гривна, много подобно на композициите, които бижутерската компания използва за своите продукти. В средата на дантелата имаше сребърен дублаж, гравиран с малко лого "TCo" до надпис "AF1". Известният брандинг на един от най-емблематичните силуети на Nike подсказваше на феновете на маратонките това, което трябваше да знаят - това щеше да бъде дизайн на Air Force 1. Думите над изображението казваха всичко: "Laced to Perfection". Последното изображение, отново разположено на фона на синьото на Tiffany, беше на висулка със свирка, под която бяха изписани думите "We Made the "Bells and Whistles" Whistle". Този четвърти и последен елемент можеше да се разглежда като кимване към спортното наследство на AF1, като думите под свирката подсказваха, че дизайнът ще бъде нещо наистина специално. Тези четири снимки бяха придружени от коментара "Когато казаха "просто го направете", ние се вслушахме.", позовавайки се на известния слоган на Nike.

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

Наистина легендарна двойка

Макар че тези четири изображения да дадоха на хората представа за някои аспекти на дизайна, не след дълго феновете на двете марки щяха да видят как точно изглежда той. Всъщност по-късно същия ден Tiffany & Co. пусна тийзър видео, представящо маратонката. Макар и с продължителност само няколко секунди, то даде пълен изглед на чифта, както и по-задълбочен поглед към сребърната табелка, украсяваща петата. То завършваше със синия цвят на Tiffany, който изпълваше екрана, и с думите "Легендарна двойка." - фраза, която вече беше призната за слоган на сътрудничеството, с двойно значение, което признаваше невероятния статут на двете марки и същевременно заявяваше амбициите им за чифта обувки. Коментарът гласеше просто "Наистина легендарен чифт", което щеше да бъде отговорът на Tiffany на оригиналния слоган по време на кампанията.

Единственото по-хубаво нещо от това две легенди да се обединят е три

След тази промъкната снимка двете компании замълчаха за известно време, оставяйки феновете си в очакване какво ще последва. Минаха три седмици, преди на 22 февруари да се появи следващият тийзър. За да се повиши популярността на сътрудничеството, в него се включи професионалистът от НБА Кармело Антъни. Във видеото се вижда как той влиза на снимачната площадка на фотосесия на Tiffany в елегантен смокинг. Пристигайки на снимките, той пита къде са бижутата, за да получи отговор, че те са на краката му. Той поглежда леко объркан надолу и музиката се включва, когато за първи път виждаме обувките на нечий крак. Коментарът, който придружава видеото, гласи: "Единственото по-добро нещо от това 2 легенди да се обединят, е 3.", като продължава да подчертава легендарния статус на всички и всичко, което участва в това сътрудничество.

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

Tiffany & Co. също пожела да се възползва от новото партньорство, като публикува две снимки на страниците си в социалните мрежи. Едната показваше Антъни в широк кадър в костюма и обувките му, а другата - в близък план на обувките с него, който изправя езика. Думата "Tiffany" се вижда ясно с елегантен, стилен шрифт, който е намигване към архивното лого на Tiffany, както и гривната Tiffany's на дясната му китка. Коментарът до снимките използва отново слогана на сътрудничеството, като казва: "Наистина легендарна двойка. @carmeloanthony носи новите Nike/Tiffany Air Force 1 1837.", последван от хаштаг #NikexTiffany. Това кратко изявление разкри и името на обувката - 1837 - което е избрано в чест на годината, в която е основана Tiffany's.

Друга легенда

Въпреки че това е първото официално изображение на човек, който носи Nike x Tiffany AF1, седмици по-рано фотографите бяха заснели друга известна баскетболна звезда в тях. Леброн Джеймс, известен с уменията си на игрището, но и с работата си с Nike, беше щракнат да носи новия модел в края на януари. По това време той носеше и персонализирано яке Tiffany & Co. x Nike със същата цветова гама от черно и синьо Tiffany, каквато се вижда на маратонките, което внесе сериозен шум в партньорството.

Сътрудничество с наследството

Комбинацията от бижутерска компания от висок клас и една от най-успешните спортни марки на планетата със сигурност щеше да създаде емблематично сътрудничество - нещо, което Tiffany & Co. потвърди на своя уебсайт в Обединеното кралство. Тук компанията показа редица изображения на дизайна, описвайки партньорството с Nike като "емблематичен съюз между две легендарни американски марки". Освен че отпразнува сътрудничеството между тях, Tiffany's също така искаше обувката да бъде символ на наследството и майсторството на марката. За да се подчертае това, в раздел, наречен "До детайлите", са изложени грижите и прецизността, които са били положени за създаването на различните шикозни елементи, които се виждат в двойката. Макар че пиесата на съпротивата е сребърният елемент на петата, крайният символ на сътрудничеството е незабавно разпознаваемият Nike swoosh в Tiffany Blue от двете страни. На друго място в уебстраницата се появи кутията на съвместната марка, използвана за доставката на маратонките, която отново включва визията на двете компании чрез използването на Tiffany Blue и swoosh отвън, заедно със зашеметяващо оранжево червено, което наподобява известния инфрачервен тон на Nike, с думата "Tiffany", елегантно отпечатана отгоре от вътрешната страна. Заедно с тези примамливи снимки Tiffany & Co. подшушна и за следващите издания в партньорството си с Nike чрез голям банер, на който пишеше "Бъдете първите, които ще научат за бъдещите сътрудничества".

© Nike / Tiffany & Co.
© Nike / Tiffany & Co.

Изключителен дизайн

Подобни рубрики се появиха и на американския уебсайт на Tiffany, включително част, озаглавена "A Sterling Idea", която разкрива част от вдъхновението зад съвместната, лазерно гравирана сребърна пластина в петата на маратонката. Тя е в чест на експертния опит на марката в създаването на сребърни бижута от стерлингово сребро - нещо, което тя започва да прави през 50-те години на XIX век. Тя също така съдържа числото 925, което, както обяснява уебсайтът, се отнася до качеството на сребърните изделия на компанията. Те винаги съдържат 92,5 % сребро и само 7,5 % други метали, като по този начин достигат процентното съотношение на американския стандарт за сребро стерлинг. Същият висок стандарт е приложен и към сребърните аксесоари, които са изобразени на американския уебсайт до думите "Очаквайте вдъхновените от Nike/Tiffany сребърни аксесоари, които ще се появят на 7 март". Това е същият ден, в който беше пусната лимитираната серия обувки, въпреки че желаещите да се сдобият с чифт трябваше да регистрират интереса си още на 3 март, за да имат шанс да го закупят.

Вечно съвършенство

От своя страна Nike пусна две отделни страници в своето приложение SNKRS. Първата представляваше описание на обувката и сътрудничеството, заедно с набор от снимки от различни ъгли, показващи различните елементи на дизайна. Описанието започваше така: "От Ню Йорк до света, непреходното съвършенство изглежда добре навсякъде - от 57-ми до 125-ти и отвъд". Това потвърждава целите на проекта - да се създаде непреходен дизайн, нещо, което е постигнато чрез използването на "възвишени щрихи" и "луксозни детайли". Подобни качества бяха подчертани допълнително във втората част на приложението SNKRS, за да се фокусират върху маратонката Air Force 1 x Tiffany & Co. То показваше монтаж от пет изображения, които показваха определени аспекти на сътрудничеството - от сребърната част на петата до синята кутия Tiffany, преди да завърши с класическия страничен изглед на обувката на фона на синьото Tiffany под думите "Легендарна двойка".

© Nike / Tiffany & Co.

Легендарно сътрудничество за един велик град

Сътрудничеството на Nike x Tiffany & Co. беше посрещнато с огромно вълнение по целия свят. Както Nike заявява на своя уебсайт, произведената от него маратонка е представяне на "самия Ню Йорк и моста между баскетбола и уличния стил, който направи AF-1 кросоувър иконата, която е днес". Както марката Tiffany & Co, така и Air Force 1 се определят от връзките си с града, което прави колаборацията AF1 подходяща комбинация от двете легендарни имена. С думи като "елегантност", "лукс" и "изтънченост", свързани с дизайна, Air Force 1 x Tiffany & Co. "1837" може би е просто перфектното представяне на този велик град.

Read more

SPORTSHOWROOM използва бисквитки. Научете повече за нашата политика на бисквитки.

Продължете

Изберете вашата държава

Европа

Северна и Южна Америка

Азиатски пасифик

Африка

Близкия Изток