SPORTSHOWROOM

Nike

TN98 x A-COLD-WALL*

Вечна актуализация на легендарната маратонка Tuned Air.

Nike TN98 x A-COLD-WALL*
© Nike / A-COLD-WALL*

Разширяващо се партньорство

Авангардната модна марка A-COLD-WALL* на Самюъл Рос започва да работи с Nike през 2017 г. Първото им сътрудничество беше преработка на една от най-емблематичните маратонки на марката - Air Force 1 - и скоро премина към Zoom Vomero 5 през 2018 г. Всеки път променяха външния вид на оригинала с нестандартни функции, актуализирани материали и фини детайли за брандиране. След това трябваше да минат още пет години, преди творческото партньорство да представи следващата си обувка, но чакането си заслужаваше, тъй като те избраха друг титан от обширния бек каталог на Nike - Air Max Plus.

© Nike / A-COLD-WALL*

Един ранен поглед

Ранният поглед към маратонката беше представен от самия Самюъл Рос на страницата му в Instagram design.by.samuelross, когато на 19 юни 2023 г. той публикува шест снимки, придружени от изображения, на които държи синята версия на съвместната обувка Nike TN98 x A-COLD-WALL*. Снимките между тях включваха тийзъри като близък план на стелките със сложната им бяла маркировка и думата "Precision", изписана на предната част на стъпалото, снимка на изцяло белия цвят върху бюро до няколко кутии за обувки, друга на Рос с тази версия в ръка и накрая изглед на House Blue на краката му, докато пресича пътя. От тези снимки вече беше ясно какво ще представлява по-голямата част от сътрудничеството, но много от по-дребните му детайли все още не бяха разкрити.

Първият тийзър на ACW*

Самият A-COLD-WALL* започна да публикува информация за TN98 едва на 4 септември същата година, когато беше публикуван тийзър с едно изображение. На него се виждаше човек, седнал на пода в затъмнена стая, с изпънати пред него крака. Те се навеждаха напред, за да докоснат обувките си, чието дъно беше обърнато към камерата, но слабото осветление не позволяваше да се види какъв модел маратонки носят. Имаше обаче един отличителен знак - незабравимото шестоъгълно лого Tn. Разположено в центъра на подметката на обувката, жълтото му оцветяване и текстът Tn бяха безпогрешни и не оставяха никакво съмнение каква ще бъде основата на сътрудничеството. Освен това то оставяше много на въображението, тъй като двойният брандинг обграждаше снимката, а коментарът просто приканваше хората да се регистрират на уебсайта на модната марка за актуализации.

© Nike / A-COLD-WALL*

"Всичко е възможно"

Междувременно Самюъл Рос избра по-малко минимален подход на страницата си в Instagram, като публикува серия от снимки, документиращи всички съвместни маратонки Nike x ACW*, включително трите предстоящи разцветки AM Plus. Всяко изображение представляваше спретнат страничен профил с продуктовия код на обувката, изписан с дребен шрифт отдясно, и годината и тримесечния номер на пускането ѝ в продажба отляво. Коментарът даваше представа за чувствата на Рос относно работата му с марката обувки, като заявяваше, че "Да съзряваме, изучаваме и развиваме професионално партньорство до 2023 г. беше чест. Всичко е възможно." Това заключително послание показва неговия оптимизъм и овластяването, което е целял да предаде чрез маратонката.

© Nike / A-COLD-WALL*

Трети творчески партньор се присъединява към

От този момент нататък основателят на A-COLD-WALL* отразяваше модела на публикуване на марката, като следващият път пусна изображения на 7 септември. На този ден и двамата публикуват три снимки на композиция, създадена от търсения фотограф Габриел Моузес, който беше споменат по време на кампанията за работата си по заснемането на изображения и режисирането на проекта. Тук публикацията представяше близки планове от неговата творба, вдъхновена от ренесансовия стил на XVII в., изобразяваща група модели, облечени в Air Max Plus, които летят през облаците. Пълното изображение се появи на страницата на Моузес в Instagram същия ден, заедно с коментар "Някой каза airmax и аз го взех присърце." Междувременно A-COLD-WALL* го нарече "Ренесансът" и насочи хората към уебсайта си за актуализации, а Самюъл Рос продължи с акцента върху положителното послание на партньорството, като написа "Истинско сътрудничество. Скоро ще видите това в голям мащаб, в големите градове. Чернокожото британско артистично изкуство процъфтява".

© Nike / A-COLD-WALL*

Набиране на инерция

След като и тримата публикуваха публикации за Nike x ACW* TN98, кампанията наистина започна да набира скорост, а на следващия ден се включи и Nike. В съвместна публикация с A-COLD-WALL* на 8 септември те публикуваха четири от стилните снимки на Моузес на страницата си в Instagram nikesportswear. Всички те са широки кадри и показват същата група модели от "Ренесанс", позиращи в цветовете Onyx и Stone в тъмна обстановка на бетонен фон. Коментарът обобщаваше съвместната маратонка с думите "ACW_NIKE TN98. Взаимодействие на изтънченост и абстракция през призмата на вечната икона Air Max Plus 98." Освен това обяви датите на пускане на обувката - в световен мащаб на 12 септември на a-cold-wall.com и на 21 септември в приложението SNKRS.

© Nike / A-COLD-WALL*

Поглед отблизо

След това кампанията продължи на 10 септември, този път със същите две изображения, публикувани в Instagram на nikesportswear, както и в този на A-COLD-WALL*. Всяко от тях представляваше близък план на снимките на Моузес на моделите, облечени първо в изцяло черната версия, а след това в изцяло бялата. Това даде възможност на развълнуваните от премиерата да разгледат по-отблизо двете разцветки, докато коментарът на ACW* повтаряше датите на пускане на пазара, а този на Nike описваше сътрудничеството като "четвърта глава в дълбоко вкорененото партньорство на @acoldwall".

© Nike / A-COLD-WALL*

Последният тласък

На 11 септември, с наближаването на датата за ранен достъп, A-COLD-WALL* курира две публикации. Едната включваше шест снимки, които даваха задълбочен поглед върху цветовите варианти Onyx и Stone, като се фокусираха върху детайлите, описани в коментарите, като например "Горна част от пълнозърнеста кожа с термоформован екзоскелет", "Лазерно гравиран @nike swoosh и графични апликации" и "Гребенчеста TPU защита на петата със схематична подложка". За всеки, който вече е проявил дори бегъл интерес към дизайна, това ще бъде последният тласък, тъй като показва колко изтънчена и прецизна е изработката на тази маратонка. За да придаде на изданието още по-голям заряд, вторият пост представяше четири снимки на билборд в Лос Анджелис, на който е изобразено вдъхновеното от Ренесанса произведение на Гариел Моузес. Същия ден Самюъл Рос сподели само едно изображение на същия билборд на страницата си в Instagram. То просто беше оставено там без коментар, но Моузес беше първият, който отговори с емотикон на две чаши с шампанско, които се стискат заедно - фин тост за съвместната им работа. На следващия ден в Инстаграм на ACW* се появиха семпли профили на цветовите гами Onyx и Stone на белезникав фон с двоен брандинг в долната част на всяка от тях, които спокойно съобщаваха, че обувката вече е налична.

© Nike / A-COLD-WALL*

Разцветка House Blue

Сега, когато тези две разцветки бяха на бял свят, марките можеха да насочат вниманието си към пускането на разцветката House Blue, която трябваше да излезе на 18 септември. Четири дни преди това в Instagram на A-COLD-WALL* се появи видео, на което някой, може би дори самият Самюъл Рос, се разхожда по бягаща пътека в синята версия на новия Nike Air Max Plus. На заден план звучеше атмосферична музика, а самото видео се редуваше и изключваше. Коментарът приканваше хората да се регистрират на уебсайта за актуализации. Това предшестваше друг пост на 17 септември, който показваше две снимки от фотосесията на Мосю, този път на моделите, застанали в синята маратонка на Хаус. В коментара се споменава базираният в Лондон фотограф, както и датата на пускане на обувката на пазара. За да съвпадне с пускането на тази трета разцветка, марката публикува още веднъж, с четири снимки, които се фокусират върху конкретни детайли от дизайна, включително уникални аспекти като гравирания суош и геометричните квадрати, фините надписи на подметката, видимия блок Air и различните брандиращи елементи на петата, всички от които са съсредоточени около емблематичното лого Tn. В коментара се посочва, че обувката се предлага единствено на уебсайта A-COLD-WALL*.

© Nike / A-COLD-WALL*

Зад дизайна

На този етап кампанията за пускане на обувката на пазара се развиваше добре и следващият етап беше пускането на обувката в приложението SNKRS. Ден преди това, на 20 септември, страниците на nikesportswear и nikelondon в Instagram споделиха клипове от видеоклип "Зад дизайна", направен със Самюъл Рос и неговия екип по проектиране. В него Рос разказваше за партньорството си с Nike и за някои от идеите, стоящи зад маратонките, в които той описваше AM Plus като "вероятно най-голямата икона на европейското спортно облекло и културата на маратонките". Пълният видеозапис от тази публикация може да се види на уебсайта на Nike в продукцията "Зад дизайна". В тази по-дълга версия можеше да се чуе как старши мениджърът на проекта и дизайнер на обувки Лаура Сонг разказва за това как са подчертали някои от най-фините детайли на обувката, като например видимата въздушна възглавница и полупрозрачните аспекти. Заедно с нея е друг член на екипа, старшият PLM за мъжки обувки в Европа, Матю Хей. Той описа Plus като един от "скъпоценните камъни в короната" на портфолиото на Nike, преди Рос да очертае визията си за обувката, заявявайки, че иска да разкрие нейното инженерство, за да направи видим процеса на създаване и да разкрие нейната крехкост и несъвършенство като физически обект. Той обясни процеса на лазерно гравиране, използван за създаване на формата на външната част от кожа Nappa, и баланса между нововъведенията и развитието на цветовите отношения между ACW и Nike. Това е постигнато чрез използването на синьото в една цветова гама и методичния избор на цветове, който е направен, за да се изследва темата за наследството чрез "креда, шисти, бели тонове и след това черното и въгленът" при Stone и Onyx. Рос разкрива също така как този проект е бил свързан с общността, но е бил и личен за него, защото Plus е била обувка, която винаги е искал, но не е могъл да получи, като заявява, че купуването на обувката е било "почти като да си купиш първото произведение на изкуството".

© Nike / A-COLD-WALL*

Подписване на обувката

На 21 септември 2023 г. маратонката Nike TN98 x A-COLD-WALL* най-накрая беше пусната в приложението SNKRS. На същия ден самият Самюъл Рос участва в подписването на обувки на пазара на улица "Доувър". Събитието беше промотирано на страницата на ACW* в Instagram с три снимки на специалната инсталация на Рос, състояща се от серия сини скулптури, които съвпадаха с цвета на House Blue TN98 с деликатен бял брандинг точно като този на обувката. Коментарът разкриваше часа на събитието и заявяваше, че той ще "подписва обувките по реда на постъпването им".

© Nike / A-COLD-WALL*

Разказ за историята на Air Max Plus

Макар че това даде последен тласък на изданието, A-COLD-WALL* очевидно се гордееше изключително много с дизайна, а подробно описание на сътрудничеството съществува на уебсайта на ACW* и до днес. Има уводна страница, в която се прави преглед на седемгодишното партньорство на марката с Nike, като маратонките се описват като "наследени силуети, деконструирани и възстановени под визуалната рамка на ACW". В нея се обяснява методът на Рос за използване на "прогресивна леща" за разказване на историята на всяка обувка и се описва използването на "усъвършенствани материи, иновативни техники за изграждане и авангардни цветови приложения" - все неща, които са очевидни в дизайна на TN98. Тук отново се споменава общността, като на уебсайта се посочва, че тя "остава в основата на този текущ проект", тъй като се изследват "отношенията между потребителя и марката", за да се породи "разговор за нашия колективен опит и споделена история".

© Nike / A-COLD-WALL*

Задълбочаване

Освен това въведение, което само по себе си дава интересна представа за темите, стоящи зад сътрудничеството, има и втора страница, която навлиза още по-дълбоко в Air Max Plus на марката, включително разглежда влиянията за всяка отделна разцветка. Тя се връща към много от концепциите и идеите, споменати в публикациите на марката в социалните медии преди пускането ѝ на пазара, включително дълбоката връзка между ACW* и Nike. Заглавието също така повтаря една от фразите, използвани в кампанията за пускане на пазара: "ACW_NIKE TN98: Взаимодействие на изтънченост и абстрактност през призмата на една вечна икона." В него се посочва, че една от целите на проекта е да се разшири "културното значение и радикалната иновация на оригиналния Nike Air Max Plus TN от 1998 г.", преди да се очертаят различните ключови характеристики на обувката, като например нейната "елегантна външна част от пълнозърнеста кожа", която е направена така, че "да старее и да придобива патина с носенето", като по този начин променя "външния вид и усещането за TN98". Илюстрирани са също така използването на "сдържана експресия" в обувката и "намекът на ACW* към геометрията", като първото се открива в използването на фин брандинг, скрит "под оребрена плоча на петата от TPU", а второто се демонстрира от лазерно гравираните "страничен суич и компактни квадрати". Страницата дори дава на читателя по-добра представа за сътрудничеството с Габриел Моузес, описвайки неговите изображения, които се появяват навсякъде, като "серия от сюрреалистични кадри, вдъхновени от ренесансови маси и центрове за тестване на облекло за високи постижения." Темите, изследвани в неговата работа, се основават на "човешката физика, стилизираното движение и новите начини на атлетизъм", като предизвикателство към "нормите на конвенционалните визуални кампании".

© Nike / A-COLD-WALL*

Вдъхновения

По-надолу на страницата има кратък раздел, в който се описва историята зад всяка от трите разцветки, като се започне с Onyx. За него се казва, че играе със "сянката", за да разкрие и скрие едновременно обновената конструкция на екзоскелета на марката Plus при различни условия на осветление. Вдъхновението на Рос се разкрива като "бруталистична философия на дизайна" и намеренията му да създаде "оголена конструкция и открит инженеринг" с "минимално покритие". Следва Stone, който е придружен от заглавието: "Прегръщане на несъвършенството чрез излагане на показ на процеса на изработка" - нещо, за което Рос е чут да говори във видеото на Nike "Зад дизайна". Той определя тази разцветка като "ярък контрапункт", чийто "силует и материали" са "преконтекстуализирани". Акцентът при този модел е описан като "омекотяващата единица Nike Air bubble", а "състареното покритие", което се износва с времето, е препратка към "променящата се градска среда". И накрая, синият цвят House Blue получава собствено обяснение. Вдъхновението отново е почерпено от градските пейзажи, като дизайнът представя "по-широко загриженост към индустриалните пространства и модернистичната британска архитектура". По-специално, "емблематичните външни сини тръби на Ричард Роджърс" са "ключова допирна точка" за външния вид на маратонката - подходящо влияние, което препраща към първоначалната мотивация на Тинкър Хатфийлд, стояща зад дизайна на първия модел Air Max. Освен това самият цвят е от голямо значение за Рос и ACW*, тъй като "означава чистота, функционалност, безопасност и доверие". Синьото е "обединяваща тема" за марката, тъй като е използвано във всички нейни глобални локации, действайки като "солиден фон" и "средство за задаване на тон", което е едновременно "въздействащо и енергизиращо". Широкото използване на този цвят както в публични, така и в частни пространства показва "присъщото му чувство за автентичност" - нещо, което е в основата на маратонката и на цялото сътрудничество. Всеки от тези зашеметяващи цветови варианти има своя собствена страница с пълно описание на обувката и нейните отличителни дизайнерски елементи. Информацията е една и съща за всяка от тях, а снимките са разположени на елегантен бял фон с изображения в близък план на най-фините детайли, които могат да бъдат открити в маратонката.

© Nike / A-COLD-WALL*

Две творчески сили

В периода след пускането на TN98 by A-COLD-WALL* Nike почете сътрудничеството и чрез изложба "Зад дизайна" като част от Деня на SNKRS 2023. Това събитие беше представено на страницата на nikelondon в Instagram на 12 октомври с клипове на Гейбриъл Моузес и Самюъл Рос, които обсъждат възгледите си за сътрудничеството. Коментарите им показаха индивидуалните им подходи към творческата работа, като Рос посъветва художниците и дизайнерите да не се извиняват за творчеството си, заявявайки, че няма "перфектна пътна карта" или "строг път" и че е важно "да бъдеш най-големият си критик по пътя". Междувременно Моузес обясни убеждението си, че сътрудничеството "може да създаде магия", ако се прави по правилния начин, като призова творците да бъдат отворени, да намират хора със сходни възгледи и да вярват в себе си. Коментарът описва двамата мъже като "визионери" и "творчески двигатели", които дават "нов живот на уличната класика".

© Nike / A-COLD-WALL*

Почитане на една класика

Партньорството между Nike и A-COLD-WALL* се разраства и развива в продължение на няколко години до момента, в който двамата са в състояние да възпроизвеждат наследствени маратонки на Nike по смел и вълнуващ начин. В чест на емблематичния Air Max Plus Самюел Рос успява да постигне това със свой собствен поглед върху вечния модел. Луксозните щрихи на TN98 на Рос издигат външния вид на Air Max Plus, превръщайки го в перфектната ода за седемгодишното му сътрудничество с Nike.

Read more

SPORTSHOWROOM използва бисквитки. Научете повече за нашата политика на бисквитки.

Продължете

Изберете вашата държава

Европа

Северна и Южна Америка

Азиатски пасифик

Африка

Близкия Изток