SPORTSHOWROOM

Nike

Kobe 4

Проектиран за мобилност и бързина.

Nike Kobe 4
© Nike

Баскетболна революция

Когато Коби Брайънт подписва договор с Nike в началото на 2000 г., баскетболните маратонки с висок ток са най-популярният стил сред играчите от НБА. Тази тенденция се запази през цялото десетилетие, включително и в собствената линия на Коби с подпис на Nike, като първите три негови обувки имаха високо изрязана яка, която отговаряше на очакванията на времето. С четвъртия си баскетболен треньор обаче Кобе беше решен да разчупи този модел и затова поиска високоефективен нисък топ, който да може да съперничи на колегите си с висока яка. Резултатът беше Nike Zoom Kobe 4 - революционен силует, който промени целия пейзаж както на баскетболната, така и на маратонковата култура.

© Nike

Разочароващ финал

Сезонът 2007-2008 г. в НБА беше успешен, но в крайна сметка съкрушителен за Коби и Лос Анджелис Лейкърс. Въпреки отличния редовен сезон, в който те оглавиха Западната конференция с резултат 57-25 точки, и силния плейоф, по време на който отстраниха Денвър Нъгетс, Юта Джаз и Сан Антонио Спърс, те завършиха като подгласници на Бостън Селтикс в първия финал на НБА, откакто Шакил О'Нийл напусна отбора през 2004 г. В последния мач от серията те претърпяват особено тежко поражение със 131:92, което показва, че макар отборът да е постигнал големи подобрения, все още не е достигнал своя връх. По това време Кобе страда от травма на малкия пръст на стрелящата си ръка, но не иска да прекъсва сезона си или Олимпийските игри през лятото, затова предпочита да не го оперира. Въпреки това той е най-добрият играч в Плейофите с 633 точки и може да размишлява върху една невероятна година, тъй като за първи и единствен път в кариерата си е обявен за MVP на лигата.

Ветровете на промяната започват да духат

Макар че всички тези лични постижения бяха страхотни, Коби беше съсредоточен върху спечелването на НБА и се обърна към Nike, за да му помогне да спечели предимство пред конкуренцията за сезон 2008-2009 г. Марката беше в процес на проектиране на четвъртата му баскетболна обувка с подпис и този път Кобе искаше нещо коренно различно. Той се обърна към дизайнера на обувки Ерик Авар с молба да създаде възможно най-ниската и най-леката баскетболна обувка, за да може да се движи по игрището с по-голяма скорост и пъргавина от противниците си. Това беше в разрез с общоприетото мнение по онова време, според което баскетболните обувки с нисък връх не биха осигурили достатъчна защита и опора на глезените, за да могат професионалните играчи да се движат бързо напред-назад по време на мачове с висока интензивност, без да рискуват сериозни наранявания. В резултат на това в повечето мачове от НБА преобладаваха обувките с висок и среден ток. Това не означава, че никой не носеше ниски обувки - от няколко години пойнт гардът на Washington Wizards Гилбърт Аренас носеше своята характерна обувка с нисък ток - Gil Zero, - но преобладаващото мнозинство предпочиташе високия глезен и не изглеждаше, че това скоро ще се промени; така беше, докато не се появи Коби Брайънт.

Вдъхновение от детството

Решението на Коби да премине към баскетболна обувка с нисък ток не е случайно; то е резултат от детството му и произлизащия от него интерес към футбола. Баща му, Джо Брайънт, също е бил баскетболист и след 8 сезона в НБА премества семейството си в Италия, за да може да продължи да играе професионално. По това време Коби е едва на шест години, така че много от годините на формирането му преминават там, като по това време той започва да подкрепя футболния отбор на А.С. Милан. Успоредно с развитието на баскетболните си умения той се научава да играе футбол, преди да се завърне в САЩ на 13-годишна възраст. Почти две десетилетия по-късно Кобе продължава да следи този спорт и е поразен от факта, че въпреки че той включва огромни изблици на скорост, внезапни спирания и резки завои, всички играчи носят нископрофилни обувки, оптимизирани за олекотена поддръжка. Това му дава основание да смята, че баскетболистите също могат да се възползват от дизайн с нисък ток, тъй като, ако е създаден по правилния начин, той ще увеличи свободата на движение и скоростта им, като същевременно ще осигури омекотяване и усещане за игрището, необходими за игра на най-високо ниво в спорта.

© Nike

Усъвършенствани технологии

Авар не се нуждаеше от много убеждаване, за да осъществи плана на Коби. Той знаеше колко прогресивен е играчът и се довери на желанието му да разшири границите на дизайна на изпълнението. Всъщност той се наслаждаваше на предизвикателството да създаде успешен баскетболен нисък ток и, което може би е по-важно, знаеше точно как да го направи. В този момент Авар вече беше работил за Nike от много години и имаше редица предишни модели, от които да черпи вдъхновение. За Кобе 4 не е било необходимо да се връща много назад, тъй като по-рано през 2008 г. той е завършил работата си по Nike Hyperdunk - технологично усъвършенствана баскетболна обувка, носена от Кобе и другите членове на отбора на САЩ, които спечелиха златния медал на Олимпийските игри в Пекин през същата година. Най-иновативните характеристики на Hyperdunk бяха пяната Lunarlon в подметката и нишката Flywire, която подсилваше горната част на обувката. Лунарлонът е най-новият материал за омекотяване на Nike по онова време и е едновременно свръхлек и отзивчив, а Flywire е нишка, изработена от здрави вектранови или найлонови влакна, някои от които имат якост на опън многократно по-голяма от стоманата, която е вплетена в горната част на ключови места, за да поддържа крака, подобно на кабелите на висящ мост. Това премахва необходимостта от допълнителни слоеве материал, като по този начин обувката става по-лека и гъвкава, без да се прави компромис със здравината.

© Nike

Високопроизводителен дизайн

Наред с тези новаторски технологии Авар, който е подпомаган в процеса на проектиране от опитния дизайнер на Innovation Kitchen Том Людеке, поставя джоб от Zoom Air в петата на междинната подметка и пяна Phylon под средната част на стъпалото. Докато първата осигуряваше невероятна отзивчивост и отскок, втората донесе още по-голяма стабилност и амортизация, като същевременно улесни повишената гъвкавост, позволявайки на обувката да се огъва и огъва с естествените движения на крака. След това специално изработеният контра на петата осигуряваше здравина в задната част на обувката, а перфорациите с различни размери в предната част на стъпалото я правеха и силно дишаща.

Изпробване на технологията

Коби получи новия си модел за подпис в края на 2008 г., когато беше на върха на своята игра, а Лейкърс бяха в разгара на изумителна форма. Решителен след разочароващата загуба във финалите, претърпяна само няколко месеца по-рано, отборът спечели първите 7 мача от кампанията си през 2008-2009 г. и изравни най-доброто начало на сезона на франчайза, като достигна 17-2 в началото на декември. През цялото това време Кобе носеше Hyperdunk, продължавайки да демонстрира експлоатационните качества на пяната Lunarlon и кабелите Flywire. В един момент Авар дори добавя към Hyperdunk прототип на подметката за предстоящата маратонка с подпис, за да може Кобе да види как тя се сравнява с други дизайни.

Специална обувка

На 19 декември ЛА Лейкърс е начело на Западната конференция и на второ място в НБА с рекорд от 21-3 и пътува до Маями, за да се изправи срещу Хийт. В чантата си Кобе носеше нещо специално - новата обувка Zoom Kobe 4. Цветовата гама беше лилава и черна със златистожълти акценти, за да съответства на екипировката на отбора му за гостуване. Подписът на Коби се появи на страничната част на петата, а логото на "Шейта" беше изобразено на езика, докато елементите от изкуствена змийска кожа на предната част на стъпалото и петата препращаха към прякора му Черната мамба, а подметката имаше многопосочни линии на сцепление тип "рибена кост" за всестранно сцепление.

© Nike

Мъчителен дебют

По време на мача Коби се представи страхотно, като стана най-добър за Лейкърс с 28 точки. За съжаление обаче отборът му се изправи срещу подобряващия се отбор на Маями Хийт, воден от съотборника на Коби, спечелил олимпийска титла, Дуейн Уейд. След равностойно първо полувреме Уейд беше неудържим в третата четвърт, като отбеляза 12 точки и изведе "Хийт" напред със 75:63 в последната част. Въпреки усърдната работа на Кобе Брайънт и Пау Гасол, "Лейкърс" успяха да се доближат само на две точки, тъй като последният изстрел на Кобе се завъртя в мрежата, след което отскочи от нея с трясък, за да обрече отбора си на рядка загуба. Минути по-късно коментаторът обобщи колко мъчителен е бил опитът на Кобе да вкара мача в продължения: "Този кош беше толкова близо до това да влезе, колкото може да се вкара, но просто изскочи."

Заглушаване на съмненията

Началото беше разочароващо за "Кобе 4", но поражението до голяма степен се дължи на вдъхновения Уейд, който отбеляза 35 точки и спечели наградата за най-добър реализатор на НБА за сезона. Най-важното за Кобе обаче беше, че той игра добре с новата си ниска баскетболна обувка и показа на съмняващите се, включително на един коментатор, който отбеляза: "Няма да му залепят глезен, въпреки колко ниска е обувката", че може да завърши мач с нея, без да получи травма на глезена.

© Nike

Вземете Kobe 4 или си застраховайте глезена

Когато Zoom Kobe 4 беше пусната в продажба, Nike умело се възползва от погрешното схващане за контузиите в някои игриви реклами, които помогнаха за популяризирането на обувката. В тези телевизионни реклами самият Кобе участваше като президент и продавач на застрахователна компания "Глезен". В една от рекламите, в продължение само на няколко минути, той успя да преобърне популярното твърдение, че баскетболните обувки с нисък ток водят до счупени глезени, в поредица от хумористични моменти. Първият показва група приятели, които играят баскетбол на открито. Единият от тях носи бяла, черна и лилава обувка Kobe 4, докато останалите играят с "обикновена, общоприета, обикновена и безинтересна тенис обувка". Играчът с Kobe 4 извършва рязко кроше, в резултат на което противникът му пада и си чупи глезена. След това героят на продавача на Kobe обяснява, че "счупените глезени могат да се появят навсякъде и по всяко време, могат да се случат на всеки", преди да демонстрира това, като дриблира около манекен и кара глезените му да експлодират. След това рекламата показва хора, които не са успели да си направят застраховка на глезена и са пострадали в резултат на това, включително млад играч, който трябва да се задоволи с ролята на мениджър на отбора, тъй като вече не може да играе, и друг, чиито глезени "не могат да спят нощем" заради липсата на застраховка. След това движещи се изображения на Kobe 4 се появяват заедно с думите "Толкова ниска, толкова лека, толкова бърза", като по този начин се подчертават ключовите характеристики на обувката. В същото време гласът зад кадър обяснява, че според статистиката тези, които носят Zoom Kobe 4, ще счупят глезените на тези, които не я носят, и за да избегнат това, играчите трябва "да си купят тези ниско изрязани нестандартни обувки" или "да си направят застраховка на глезените." След това се прекъсва с Кобе в богато декориран офис, който заявява: "Най-важното е да имаш защита. Ако вие или някой, когото обичате, имате глезени и играете баскетбол, направете нещо за това." Той завършва с думите "Счупени глезени ще се случат... но не и на вас", като всичко това е казано с многозначителна усмивка на лицето му. Кобе играе същия герой във втората реклама на Ankle Insurance Co., като този път се консултира с "регулировчик на претенции", чиято оценка разкрива само две възможности: "Вземете застраховка за глезените" или "Вземете Zoom Kobe 4". След това Кобе продължава с предположението, че "Има само едно нещо, което може да предпази този тип инциденти от повторение: бързина. И само Zoom Kobe 4 може да ви осигури бързината, от която се нуждаете. Минимално покритие, максимална бързина. Не казвайте, че не съм ви го казал."

© Nike

Популяризиране на манталитета на Mamba

Nike продължи да използва тази идея в бъдещи реклами, включително една, направена за популяризиране на услугата NikeiD на марката, която позволява на феновете да персонализират собствена версия на Kobe 4. В нея комедиантът Майк Епс и DJ AM се обръщат към Кобе на открито баскетболно игрище. Той се приближава, държейки яркожълт чифт Kobe 4, и казва: "Ако ще играете с мен, ще имате нужда от застраховка на глезена", докато подава визитната си картичка на Ankle Insurance Co. Междувременно друга телевизионна реклама, известна като "Ако наистина го искаш", преминава към по-сериозен тон, като се фокусира върху прочутата твърдост и решителност на Кобе, за да популяризира обувката. Снимки и клипове на великия играч от ключови моменти в кариерата му се появяват една след друга, докато самият Кобе чете глас зад кадър, който заявява: "Ако наистина го искаш, ще превъзмогнеш болката, ще я използваш, ще я контролираш" и "изживей мечтите си, поучи се от поражението, научи се как да побеждаваш." Всички тези фрази съдържат мощния мамба манталитет, довел Кобе до толкова много успехи в кариерата, като убедително насърчават хората да си купят новата обувка с неговия подпис. Рекламата завършва с думите "Можеш да направиш всичко, което искаш, ако наистина го искаш".

© Nike

Забележително представяне

Тази смела маркетингова кампания повиши популярността на Nike Kobe 4 при пускането ѝ на пазара, но именно забележителните постижения на Коби Брайънт в обувката в крайна сметка я превърнаха в един от най-търсените силуети на Коби. Въпреки загубата срещу Маями Хийт, Лейкърс изиграха страхотен редовен сезон, като от 9 ноември нататък оглавиха Западната конференция и завършиха с рекорд 65-17, с което останаха втори в цялата НБА след Кливланд Кавалиърс (66-16). Освен че изведе отбора си до плейофите, Брайънт направи много запомнящи се лични изпълнения, включително едно решаващо в кариерата му срещу Ню Йорк Никс на 2 февруари 2009 г. След като спечели наградата за играч на месеца в Западната конференция за декември и януари, той се появи в "Медисън Скуеър Гардън" в прекрасна форма, като отбеляза 61 точки, облечен в черно-бяло-жълта версия на Zoom Kobe 4, известна като Del Sol colorway. По време на мача дори някои от феновете на Никс аплодираха "MVP" всеки път, когато Коби вкарваше топката в обръча. В четвъртата четвърт той надмина най-доброто постижение на Майкъл Джордан при гостуващите играчи от 55 точки, като удари три свободни хвърляния по-малко от четири минути преди края на мача, а след това надмина рекорда на Бърнард Кинг от 1984 г. за 60 точки, като направи още две само 2 минути и 33 секунди преди края на мача. Поставяйки нов рекорд за стадиона на Никс, той завърши с почти половината от 126-те точки на своя отбор, като Лейкърс продължиха чудесния си сезон.

© Nike

Допълнителен стимул

Веднага след този мач Коби отиде да запише озвучаването на документален филм на Спайк Лий, озаглавен "Kobe Doin' Work". Заснет по време на един-единствен мач срещу Сан Антонио Спърс през сезон '07-'08, той проследява Кобе преди и след мача, предоставяйки безпрецедентен достъп до съблекалнята на Лейкърс, както и показвайки решаващото равенство, което щеше да определи дали те ще оглавят Западната конференция. По-късно Лий описва колко развълнуван е бил от факта, че самият Кобе е озвучавал директно след мача в "Медисън Скуеър Гардън", но не е могъл да очаква такова всемогъщо представяне. От гледна точка на Кобе той е знаел, че коментарът щеше да протече по различен начин, ако беше загубил мача, особено защото Лий е страстен фен на Никс, което му е дало допълнителен стимул да се хвърли изцяло за победата.

Цветовете на All-Star

Само две седмици по-късно, на 15 февруари 2009 г., Кобе участва в Мача на звездите, като получава най-много гласове от всички играчи от Западната конференция и започва на терена за отбора на Запада за 11-и пореден сезон. Под ръководството на легендарния треньор на "Лейкърс" Фил Джаксън Западът победи Изтока със 146:119, като Коби си подели наградата за MVP с бившия си съотборник Шакил О'Нийл, след като надделя над звездите от Източната конференция Леброн Джеймс и Дуейн Уейд и се окичи с 27 точки. По време на мача Коби носеше поразително червена версия на подписания си нисък ток, която по-късно беше пусната в продажба като разцветка за всички звезди.

© Nike

Впечатляваща серия в плейофите

В края на редовния сезон Брайънт беше включен в първия отбор на НБА и в първия отбор на защитниците и завърши на второ място в гласуването за MVP след много по-младия Леброн Джеймс. Коби е добре известен с това, че използва трудностите и неуспехите като гориво, така че малко не му достигна, за да получи наградата за MVP и да бъде толкова близо до спечелването на титлата в НБА през предходния сезон, че да се впусне в един от най-впечатляващите плейофи в цялата си кариера. В първия кръг "Лейкърс" се изправиха срещу "Юта Джаз", които победиха в 5 мача благодарение на 137 точки на Коби. След това те се изправиха срещу Хюстън Рокетс в изключително оспорван полуфинал на Западната конференция, в който двата отбора си размениха победи, за да изравнят серията на 3:3 и да я изпратят в решаващ финален мач. Кобе вкара най-много точки в 5 от първите 6 мача, но в последния мач изигра различна роля, като показа способността си да подкрепя съотборниците си, като направи 5 асистенции и позволи на Пау Гасол да отбележи най-много точки с 21, докато "Лейкърс" преминаха във финалите на Западната конференция с доминираща победа с 89-70. Тук те щяха да играят с Денвър Нъгетс във вълнуваща серия, която започна с много напрегнат мач. В края на първото полувреме "езерняците" водеха с една точка, но до края на третия период изоставаха с 2 точки. Тогава Кобе пое контрола, като вкара 18 от своите 40 точки в последната четвърт, за да изведе отбора си до победа със 105-103. Същата вечер ESPN излъчи документалния филм на Спайк Лий, който Коби беше озвучил по-рано през годината - идеалното време да привлече повече внимание към него, тъй като той се представи по най-добрия начин в Nike Zoom Kobe 4. С напредването на серията отборите си разменяха удари, за да се стигне до 2:2 след четири мача, като Кобе продължи да прави плодотворни стрелби - 41 точки в мач 3 и 34 точки в мач 4, преди "Лейкърс" да спечелят мач 5 и да се доближат на 1 победа от финалите на НБА. В мач 6 те побеждават "Нъгетс" с разлика от 119-92, за да завършат финалите на конференцията със стил, тъй като Кобе прави 35 точки и 10 асистенции: най-много и в двете категории. Общият брой на точките му за 6-те мача е 204, с което "Лейкърс" преминават границата от 100 точки във всеки мач от високорезултатната серия.

© Nike

Историческо представяне във финалите на НБА

Във финалите на НБА ЛА Лейкърс се изправи срещу Орландо Меджик - силен отбор с популярния Дуайт Хауърд, който също правеше страхотен сезон, оглавявайки класацията на лигата по блокове и борби. Лейкърс не бяха успели да победят Меджик в редовния сезон, а отборът на Хауърд беше победил и Бостън Селтикс в полуфиналите на Източната конференция, така че Коби знаеше, че това ще бъде трудна битка. С участието на знаменитости като Джак Никълсън, които го наблюдаваха, той започна добре, като направи 40 точки за убедителната победа в първия мач, като коментаторите предположиха, че с динамичното си представяне той "се опитва да направи изявление". До Игра 2 неговото непоколебимо желание за победа беше очевидно за всички наблюдатели, тъй като един коментатор отбеляза: "Не мисля, че някога сме го виждали толкова гладен", а другият отговори: "Категорично не! Може да се каже, че се опитва да изпрати послание на отбора си." Мачът беше равностоен през цялото време, но Кобе изигра една от прословутите си решителни четвърти четвъртини, за да издейства продълженията, и "Лейкърс" отново излязоха победители. В мач № 3 отборите пътуваха до Флорида и "Лейкърс" загубиха въпреки 31-те точки на Кобе, преди да се върнат в мач № 4 и да поведат с 3:1 в петия мач. Играта далеч от дома винаги е трудна, но "езерняците" явно бяха решени да не изпускат преднината си, тъй като стигнаха до победата с 99-86, която им донесе първа титла от 2002 г. насам. Коби беше особено упорит през нощта, като водеше по точки (30), асистенции (5) и блокове (4 с Гасол) и спечели не само шампионата на НБА, но и първата си награда за MVP на финалите - последното отличие, което липсваше в образцовата му биография. Изключителният му брой точки в плейофите възлиза на 695 след 162-те, които направи във финалите, което го изпреварва с над 200 точки от най-близкия му съперник Леброн Джеймс (494). Той води и по откраднати топки - 38, а средните му показатели за финалите са 32,4 точки, 7,4 асистенции и 5,6 борби, което го прави първият играч на победителите след Джордан, който има средни показатели над 30 точки, 5 асистенции и 5 борби във финална серия. Това беше не само невероятно индивидуално представяне, но и показа, че той разбира необходимостта да използва максимално всички области на играта си, за да подкрепи отбора и да го вдъхнови за победа. То също така сложи край на едно изключително десетилетие, в което вкара повече от всеки друг играч по време на редовния сезон - великолепните 21 065 точки.

© Nike

Уникална селекция от цветове

По време на тези незабравими плейофи Коби носеше ексклузивни версии на Zoom Kobe 4. Играейки в Игра 1 на стадиона на своя отбор "Стейпълс Сентър", той се появи в бяло-лилав домашен цвят на "Лейкърс" със златни графики с подробности за някои от постиженията му от този сезон, отпечатани върху предната част на стъпалото и яката, включително 61-те точки в "Медисън Скуеър Гардън". След това той се преоблече в друг домашен чифт, когато Лейкърс отново бяха домакини на Меджик в мач 2, като и този беше предимно бял, но с повече жълти зони на предната част на крака и петата, заедно с няколко лилави акцента. В Игра 3 той премина към лилаво, черно и златно за гостуване за третия мач, който се проведе в Орландо. Последните два мача също се играха на стадиона на Меджик, така че той носеше още един ексклузивен дизайн за гостуване с преобладаващо черна горна част и златни ефекти на яката и предната част на стъпалото, които показваха още повече от впечатляващите му статистики.

© Nike

Революция в обувките

Сезон 2008-2009 г. в НБА се оказа един от най-великите в кариерата на Коби. На свой ред той повиши успеха на Kobe 4 както сред феновете, така и сред колегите му от НБА. Той доказа окончателно, че ниската му обувка може да работи през целия сезон, без да води до контузии, и освен това показа, че може да осигури на играча, който я носи, леката поддръжка, необходима за постигане на върхови резултати. Това доведе до безпрецедентна еволюция в дизайна на баскетболните обувки и в самия спорт, тъй като все повече играчи преминаха към обувките с нисък ток. Не след дълго нископрофилните баскетболни маратонки бяха по-разпространени от високите токове в НБА; тенденция, която продължава и до днес.

© Nike

В чест на една изключителна кариера

В началото на сезон '09-'10 Кобе продължи да обува четвъртата си подписана маратонка на корта до пускането на петата. Междувременно Nike създаде колекция от разцветки, препращащи към различни части от кариерата на великия играч. Към домакинските и гостуващите издания на Lakers, които той носеше през редовния сезон, се присъединиха тези, които бе облякъл на финалите през 2009 г., а други включваха дизайни, посветени на раждането му във Филаделфия, гимназиалните му години в Lower Merion Aces, избора му в драфта през 1996 г. от Charlotte Hornets, олимпийския му златен медал от 2008 г. и спечелената награда MVP от All-Star Game през 2009 г.

© Nike

Актуализация на Protro

След излизането на Zoom Kobe 5 продажбите на 4-ката естествено спаднаха, но високоефективните свойства на обувката и мощното наследство, създадено от майсторския сезон на Коби, гарантираха, че тя винаги е била добър вариант както за обикновения потребител, така и за професионалиста в НБА. Десет години по-късно, по време на Уикенда на звездите през февруари 2019 г., Kobe 4 стана втората от подписаните от него маратонки, която получи прозвището Protro. В съответствие с неговия безкраен стремеж към подобряване на представянето, моделите Protro на Кобе са ретро издания, които все още могат да служат на професионалните играчи, тъй като са обновени с най-новите технологии, така че да са също толкова технологични, колкото и другите съвременни обувки. За Kobe 4, който вече беше отличен баскетболен треньор, това означаваше пяната Phylon в междинната подметка да бъде с малко по-ниска плътност, за да се осигури още по-добро омекотяване под краката, като същевременно се коригира формата на пръстите и петата, за да бъдат малко по-обтекаеми. Иначе моделът е абсолютно същият като оригиналния.

© Nike

Продължаващ успех

Въпреки факта, че Коби беше пенсиониран от няколко години и че имаше множество други популярни баскетболни обувки, с които да се конкурира, Kobe 4, независимо дали става въпрос за версията OG или Protro, беше носен от над 100 играчи от НБА през сезон 2019-2020 г. Приблизително по същото време тя беше използвана и в популярно сътрудничество с Undefeated, в рамките на което бяха пуснати цветовите варианти Fir и Black Mamba. Тези елегантни издания се предлагаха съответно в тъмнозелено и черно, с бели swoosh контури по фланговете, заедно с лъскави и преливащи ефекти по предната част на стъпалото. Nike Kobe 4 продължи да се свързва и с Lakers, като Антъни Дейвис започна първата си година във франчайза, носейки Kobe 4 във всеки мач. Може би това вдъхнови Дейвис за сезон, подобен на този на Кобе, тъй като той отбеляза най-много точки в плейофите през 2020 г. (582), за да спечели на Лейкърс първия им шампионат на НБА без Кобе. Преминавайки в началото на 2020 г., обувката отново и отново демонстрира вечните си качества, тъй като между април 2021 г. и април 2022 г. Коби 4 е носена общо 16 076 минути, като в нея са отбелязани 7 386 точки. Най-добрите играчи продължиха да я обсипват с похвали: ДеМар ДеРозан, който похвали комфорта, стабилността и лекотата й, ентусиастът и нападател Пи Джей Тъкър, който я определи като "Най-добрата обувка с обръч на всички времена!", и талантливият Девин Букър от Финикс Сънс, който обяви, че това е един от любимите му силуети на Коби.

© Nike / Undefeated

Почит към наследството на Коби

Дългогодишният успех на Nike Zoom Kobe 4 е нещо, на което можем само да се възхищаваме. Той напълно промени представите за баскетболните маратонки с нисък ток, като показа, че те могат да се конкурират и дори да надминат своите колеги с висок ток, при това без да се стига до счупване на глезените, за което всички в бранша се притесняваха толкова дълго време. Революционният дизайн на обувката е резултат от уникален набор от хора и обстоятелства. Годините на изследвания на иновативните експерти по обувки на Nike току-що бяха довели до създаването на две технологии, които промениха правилата на играта - Flywire и Lunarlon, а Ерик Авар имаше инициативата и уменията да ги вложи в стилна маратонка с ниско изрязана яка. Нищо от това обаче нямаше да се случи без смелия Коби Брайънт, чиято нестихваща страст към играта и неуморен стремеж към оптимизиране на представянето накараха Nike да направи смелата крачка и да се противопостави на десетилетна традиция. Това даде на модела нещо, което Авар нарича "по-дълбока цел", и превърна скромната баскетболна обувка в прецизен инструмент. Невероятното влияние на Кобе насочи линията му в съвсем нова посока, задавайки формула за бъдещите дизайни, които перфектно съчетават необходимите му експлоатационни качества със стилната естетика, която заслужава. Ето защо Nike Kobe 4 устоя на изпитанието на времето, за да се превърне в икона на баскетболната култура и в обувка, която отдава почит на великия Коби Брайънт, тъй като и до днес продължава да пленява любителите на маратонки по целия свят.

Read more

SPORTSHOWROOM използва бисквитки. Научете повече за нашата политика на бисквитки.

Продължете

Изберете вашата държава

Европа

Северна и Южна Америка

Азиатски пасифик

Африка

Близкия Изток