SPORTSHOWROOM

Филтрирай по

  • Подредете

  • Пол

  • Марка (Nike)

  • Line

  • Колекция (Air Max Pulse)

Air Max Pulse

Историята на линията Air Max на Nike датира от 1987 г., когато дизайнерът-новатор Тинкър Хатфийлд решава да разкрие за първи път технологията за омекотяване на марката. В годините след това серията се развива по невероятни и неочаквани начини до момента, в който има огромен каталог от модели, изпълнени с въздух, от които може да се избира. Всяко поколение получи свой собствен модел Air Max - краят на 80-те години донесе на феновете на маратонките оригиналния Air Max 1, 90-те години им дадоха променящи играта дизайни като Air Max 95, Air Max 97 и Air Max Plus, 90-те години - елегантния Air Max 2003 и спортния Air Max 360, а 2010 г. донесе за първи път напълно видимо легло от въздух под формата на подметката VaporMax. След това, когато компанията навлезе в 2020-те години, беше време за следващата еволюция на Air Max, която можеше да бъде възприета от ново поколение фенове на маратонките и към която да се гледа с носталгия през следващите десетилетия. Тази обувка беше Nike Air Max Pulse.

Създавайки маратонка за нова ера, Nike искаше да създаде нещо, което да надгражда предишните модели Air Max, но и да има своя собствена уникална идентичност. Марката също така видя, че е важно да се задоволят нуждите на поколението Z, което в един свят на нарастваща урбанизация означаваше да се създаде обувка, която да има издръжливостта да бъде носена по улиците на съвременните градове. Освен това тя трябваше да позволи на младежите от 2020 г. да изпробват границите на модата и да определят своя собствен стил. За целта трябваше да има страхотна лайфстайл естетика, която да съответства на вечния чар на първите маратонки Air Max.

За да постигнат тези високи цели, дизайнерите на Nike се обърнаха за вдъхновение към град Лондон. Олицетворение на съвременния градски начин на живот, разрастващата се столица на Обединеното кралство също играе важна роля в историята на маратонките Nike, особено чрез своята оживена ъндърграунд музикална сцена, която през годините е възприела дизайни като Air Max 1, Air Max 95 и много други. Взимайки пример от гледките и звуците на култовите лондонски музиканти и артисти, Air Max Pulse също така включва градската среда и бруталистичната архитектура на града в своите влияния. Макар че това придава на Pulse отличителен характер, препратките към предишни дизайни на Air Max го открояват като безспорен член на това прочуто семейство. Неговият въздушен балон беше взет почти директно от Air Max 270, като се увиваше около петата по подобен начин на силуета от 2018 г. и дори върху него беше отпечатан номерът на тази обувка. Въпреки че приличаше на омекотяващата единица на 270, всъщност беше нейна актуализирана версия. Още една еволюция на системата Air Max, тя използваше обикновена пластмасова щипка, която се виждаше от долната страна на петата, за да помогне за по-равномерното балансиране на тежестта на ползвателя върху подметката и да създаде плавен преход между петата и предната част на стъпалото. В комбинация с предната половина, подплатена с пяна, се получи много удобна маратонка за придвижване по градските улици. Наред с тази ясна прилика с Air Max 270, Pulse даде и по-фино намигване към модели като Air Max Plus. Тя имаше система за примка на шнуровете и ленти от 3М светлоотразителни елементи, сравними с тези, които се виждат при Plus, заедно с брандиране с нов вид, което имитираше незабравимото лого TN.

Въпреки тези почитания към предишни модели Air Max Pulse имаше своя собствена индивидуална естетика, която го отличаваше. Той имаше солидна конструкция, съставена от издръжлив калник от синтетична кожа, който се издигаше нагоре към петата, освен по-ретро изглеждащата дишаща мрежа върху горната част, с пластмасов предпазител, оформящ брояча на петата за допълнителна стабилност. Предната част на подметката се отличаваше с надеждното Waffle сцепление на Nike, а вакуумно запечатаните елементи осигуряваха допълнителна защита от износване. 3М светлоотразителни акценти добавиха допълнителна видимост върху суоша, табана на петата и между връзките, а брандирането в стил TN се появи над езика и стелката. Друг нов набор от текстове за брандиране беше релефен върху петата, а надписът Air Max беше леко дебоширан в подложката на чорапа - изящно допълнение, което придаваше на маратонката собствена ексклузивна нотка. На всичкото отгоре първите цветови варианти следваха същите музикални и архитектурни вдъхновения, интегрирайки неутрални светли и тъмни тонове с ярки детайли. Първият Nike Air Max Pulse съчетаваше бяло, Photon Dust и Reflect Silver в по-голямата част от външната си част, а червените акценти High Voltage внасяха привлекателни цветни нотки. Последваха подобни разцветки под формата на черно-бял дизайн и модел Cobblestone, който се отличаваше с повече сребристосиви нюанси, в съответствие с градските влияния на Pulse.

Air Max Pulse е пуснат на пазара с голям успех на 26 март 2023 г. Известен като Деня на Air Max сред общността на маратонките, този ден се използва за отбелязване на наследството на миналите дизайни на Air Max и за пускане на чисто нови модели, които никога не са били виждани преди, което го прави идеалното място за разкриване на най-новите обувки в изтъкнатата линия. Излизайки заедно с дългоочакваните Air Max 1 '86 Big Bubble, ретроспективните детайли и отличителният външен вид на Pulse, съчетани с използването от марката на влиятелни млади музиканти за популяризиране на маратонката преди пускането ѝ на пазара, гарантираха, че тя ще има силно въздействие на този ден. В ход, който отразява вдъхновенията, залегнали в основата на дизайна на Air Max Pulse, Nike избра двама от най-изявените лондонски ъндърграунд артисти - многократно награждаваният диджей и автор на песни Ния Архиви и политическият рапър Джеши, за да изградят връзка между феновете на маратонките и обувката. Всъщност няколко седмици преди официалното излизане на Pulse, Jeshi беше заснет да раздава безплатни чифтове на феновете си в магазин на ъгъла в Сохо - модният развлекателен квартал беше идеалното място за подобна кампания и за популяризиране на дизайна.

Междувременно в Южна Корея популярната K-Pop формация NewJeans беше привлечена за модел на Nike Air Max Pulse, заедно с други издания на Air Max Day, което повиши популярността на маратонките в световен мащаб. Създадена само година по-рано, групата преживя стремглав възход и се превърна в световен успех. Те дори бяха обявени за посланици на връзките с обществеността на град Сеул. В комбинация с нотките на хип-хоп и британски гараж, примесени с поп и R&B влиянията на групата, това ги превръща в идеалните хора, които да привлекат вниманието на младежта през 2023 г.

С тези одобрения Nike Air Max Pulse имаше успех при пускането си на пазара, а само един месец по-късно беше обявена първата колаборация. За пореден път Nike избра да почете музикалните влияния, които стоят зад маратонката, за да се хареса на по-младите поколения. Партньорството включваше диджея от Лос Анджелис и влиятелен представител на социалните медии Зак Биалобос, по-известен като Зак Биа. Самият той е член на поколението Z и вече е работил с редица популярни музикални изпълнители, включително Дрейк и Джак Харлоу, до момента, в който е помолен да си сътрудничи с Nike. Неговият дизайн на Air Max Pulse силно препраща към работата му като диджей, като се отличава с външен вид, заимстван от външния вид на CDJ грамофон, и с намеци за лейбъла, на който е съосновател - Field Trip Records. Допълнителната кожена обвивка с цип в средата придаде на обувката отличителен естетически вид, а черната ѝ външна част с ярки червени акценти продължи темата за минималистичните цветови схеми, която се наблюдаваше в първите няколко разцветки.

Nike Air Max Pulse излезе в момент, когато можеше да ви бъде простено, че Nike вече няма накъде да се развива с десетилетната си линия Air Max. Въпреки това смелият ѝ вид обяви намеренията на марката да продължи да предоставя на младежите от всяко поколение свой уникален модел. С това се появи обещание за оригинален дизайн и траен ангажимент да продължи да развива технологията Air Max, така че всяка нова кохорта млади хора да може да се наслаждава на нейната мека омекотяване и стилен лайфстайл имидж. В Air Max Pulse Nike не само намери още един силует, определящ епохата, но и маратонка, която осигури мястото на марката в младежката култура за още едно поколение.

Сравнете Nike Air Max Pulse
(1)

SPORTSHOWROOM използва бисквитки. Научете повече за нашата политика на бисквитки.

Продължете

Изберете вашата държава

Европа

Северна и Южна Америка

Азиатски пасифик

Африка

Близкия Изток