Nike Huarache
186 брояМаратонка, вдъхновена от обувка за водни ски, която се превърна в любим дизайн.
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Anthracite"
- лв.189
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Dark Obsidian"
- лв.189
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Summit White"
- лв.202
- Nike
- Air Huarache
- "Triple White"
- лв.179
- Nike
- Air Huarache
- "Orca"
- лв.199
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Sea Glass & Lime Blast"
- Nike
- Huarache Run 2.0
- "Black & Light Smoke Grey"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Saffron Quartz"
- Nike
- Air Huarache 20Y24 x Patta
- "Black"
- Nike
- Huarache Run
- "Iron Grey & Volt"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Cargo Khaki"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Hemp"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Photon Dust & University Red"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Light Iron Ore"
- Nike
- Air Huarache Runner
- "Black & Medium Ash"
- Nike
- Air Huarache
- "Sail & Wheatgrass"
- Nike
- Air Huarache
- "Light Madder Root"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Laser Orange"
- Nike
- Air Huarache Premium
- "Summit White & Comet Blue"
- Nike
- Air Huarache SP
- "Khaki & Madder Root"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Summit White & Jade Ice"
- Nike
- Air Huarache Craft
- "Coconut Milk"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Sanddrift"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Bright Crimson"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Pure Platinum"
- Nike
- Air Huarache
- "Concord"
- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"
- Nike
- Air Huarache
- "Emerald & Resin"
- Nike
- Air Huarache
- "Deep Magenta"
- Nike
- Air Huarache
- "Triple Black"
- Nike
- Huarache Run
- "Triple Black"
- Nike
- Huarache Run
- "Triple Black"
- Nike
- Air Huarache
- "Dark Olive"
- Nike
- Air Huarache
- "Infrared"
- Nike
- Air Huarache
- "Sunrise"
- Nike
- Air Huarache
- "Black & Safety Orange"
- Nike
- Air Huarache
- "White & Volt"
- Nike
- Air Huarache
- "Black & Game Royal"
- Nike
- Huarache Run
- "Yin Yang"
- Nike
- Air Huarache
- "Ying Yang"
- Nike
- Air Huarache Premium
- "Enigma Stone"
- Nike
- Air Huarache J22
- "Black & Cool Grey"
- Nike
- Air Huarache
- "Tortoise Shell"
- Nike
- Air Huarache
- "Off Noir"
- Nike
- Air Huarache
- "Athletic Club"
- Nike
- Air Huarache Crater Premium
- "Halloween"
- Nike
- Air Huarache
- "One Mile Social Club"
- Nike
- Air Huarache
- "Koromogae"
Air Huarache
Един ден, по време на каране на водни ски, дизайнерът на Nike Тинкър Хатфийлд е впечатлен от начина, по който неопреновата конструкция на ски обувките му поддържа и приспособява краката му. Като визионер, Хатфийлд естествено иска да експериментира с материала, за да види дали може да го вложи в обувка на Nike. Тази далновидна концепция доведе до един от най-прогресивните дизайни на марката - Nike Huarache.
Нестандартната маратонка на Хатфийлд беше първата маратонка, която включваше неопрен чрез технологията Dynamic Fit, която съчетаваше този гъвкав материал отвътре с термопластичен външен корпус, за да му придаде структура. В задната част е премахната петата, а опората се осигурява от гумена лента, закрепена зад ахилеса. Тази новаторска функция направи обувката да прилича донякъде на сандал и е причината да получи името "Huarache" по името на традиционна мексиканска обувка. Когато видял предварителните скици на Хатфийлд, Санди Бодекер, директор на отдел "Разработване на продукти" в Nike, казал, че това е "маратонка на боговете" - светкавично одобрение, но и препратка към сандаловия ѝ вид, който наподобявал обувките, носени от митични гръцки богове като Зевс.
След това е изкован прототип. Заедно с термопластичния екзоскелет Air Huarache разполагаше с редица характеристики, които повишаваха комфорта, както и представянето му като маратонец. Чорап от мемори пяна беше комбиниран с пяна от филон и въздух в подметката, за да се постигне мекота под краката, а два реда капси позволяваха на потребителя да персонализира шнуроването според предпочитанията си. Освен това бяха намалени маркировките - идея, която по онова време беше доста радикална. Но Хатфийлд беше уверен, че съчетанието на функционални мексикански обувки и прилепващ към краката неопрен е довело до създаването на обувка, която е толкова уникална, че само Nike може да я направи. Всички щяха да знаят, че това е дизайн на Nike, така че логото на марката можеше да бъде изключено. Вместо това Huarache получи своя собствена отличителна лепенка, която беше поставена на езика, докато марката Nike остана на подметката и каишката на петата. Този ход отразяваше минималистичната етика, която Nike се опитваше да въведе в по-новите си маратонки. Huarache със сигурност въплъщава това, тъй като използването само на основните компоненти от страна на дизайнерите намалява теглото му до около 9,5 унции, което го прави най-лекия маратонец по онова време и който е на върха на технологиите за ефективност.
В този момент всичко изглеждаше много положително за Nike Air Huarache. Така беше до момента, в който мострите бяха представени на управителите на магазините. За ужас на Nike не бяха направени достатъчно поръчки, за да се оправдае производството, и силуетът беше почти консервиран. Ако не беше един особено дързък продуктов мениджър на име Том Хартге, който поръча 5000 Huarache, въпреки че нямаше необходимия подпис, обувката можеше никога да не види бял свят. Хартдж отиде на маратона в Ню Йорк - идеалното място за представяне на нов бегач. Три дни по-късно всички обувки са продадени. Търсенето е установено и мениджърите на магазините поръчват 500 000 чифта през първия месец.
При излизането си на пазара през 1991 г. Nike Huarache не само изглеждаше напълно различно от другите обувки за бягане в началото на 90-те години, но и благодарение на неопреновата си вътрешна част се приспособяваше към формата на крака на всеки потребител. Това му придаваше прилепване като чорап, което беше толкова уникално, че марката го пусна на пазара със слогана "Прегърнахте ли крака си днес?", давайки внушение за опора, топлина и комфорт. Това е емблематична линия, която придобива международна известност след инцидент с атлета Дерек Редмънд по време на Олимпийските игри в Барселона през 1992 г. След като контузва крака си по време на полуфинала на 400 м, той е решен да завърши състезанието. Виждайки, че синът му се бори, бащата на Редмънд излиза на пистата, за да му помогне. По случайност той носеше маркова шапка на Nike и тениска с отпечатан слоган Huarache с голям текст, като неволно го представи на огромна световна аудитория, докато подкрепяше сина си на финалната линия в един наистина трогателен момент.
Друг спортист, спринтьорът от САЩ и носител на златен олимпийски медал Майкъл Джонсън, подкрепя обувката по-официално, като се появява в известната реклама от 1992 г., която осигурява на Huarache много по-широко признание. Въпреки че оригиналът се предлага в три ярки разцветки - Scream Green, Purple Punch и Game Royal - които са използвани в следващите версии, самият брой на различните версии на дизайна, появили се през десетилетията, показва колко влиятелен е станал той. През годините той е преработен в крос тренажор и обувка за американски футбол, но една от най-известните еволюции на революционния Huarache е свързана с прехода му към баскетболното игрище.
За да постигне тази спортна промяна, Тинкър Хатфийлд започва с промяна на подходящата за бягане, лека конструкция на Huarache в нещо по-подходящо за игрището, като добавя по-висока опора за глезена и по-дълбока междинна подметка. С помощта на младия дизайнер Ерик Авар специфичният за баскетбола Nike Air Flight Huarache е изработен и пуснат на пазара през 1992 г. Успехът му веднага бе затвърден от подкрепата на колежанските сензации от Мичиган "Fab Five". Когато все повече играчи от НБА започват да възприемат модела, популярността му нараства. Въпреки това Коби Брайънт наистина го утвърди като емблематичен дизайн. В началото на 2000-те години той носи конкретен модел Flight Huarache в цветовете на Лейкърс - жълто и лилаво, който накара феновете да изпаднат във възторг. Многофункционалността на Брайънт вдъхнови Авар да създаде друг вариант на Huarache, който се превърна в предпочитана баскетболна обувка през 90-те години - Nike Air Zoom Huarache 2k4.
Nike Huarache е смела обувка. Такава беше през 1991 г., такава е и днес. Вдъхновена е от обувка за водни ски, раздута е от Санди Бодекър, игнорирана е от управителите на магазините и е възхвалявана от Майкъл Джонсън. Тя процъфтяваше на баскетболните игрища и беше носена от известни играчи. В крайна сметка се превърна в обичан моден артикул. Това е маратонка, която почти е била отложена, преди публиката да я е видяла. След като преодоля тази първоначална трудност обаче, забележителната Huarache продължи да процъфтява.