SPORTSHOWROOM

Nike

Shox

Отличителна гама пружиниращи спортни обувки.

Nike Shox
© Nike

Нов тип амортизация

В началото на 80-те години на миналия век технологията за въздушно омекотяване на Nike започва да се развива. След като първоначално е въведена в обувките за бягане на марката в края на 70-те години, впоследствие тя е добавена към широка гама модели - от баскетболни маратонки до лайфстайл маратонки. Въпреки това Nike винаги въвежда иновации и не след дълго нейните дизайнери започват да работят върху нова форма на омекотяване. Докато Air се основаваше на меки, възглавнички, пълни с инертен газ, тази система за поддръжка беше по-скоро механична по природа. В този смисъл тя представляваше съвсем различен набор от предизвикателства за дизайнерския екип. След като те бяха решени обаче, амбициозният проект доведе до създаването на уникален тип обувки, каквито не бяха виждани досега. Разширявайки се до колекция от нестандартни дизайни, всички под шапката на Nike Shox, той променя сцената на маратонките и продължава да прави вълни в културата и до днес.

© Nike

Откриване на реликва

Десетилетия по-късно, през 2023 г., група куратори, ръководена от известния Глен Адамсън, получава изключителен достъп до архивите на отдел Nike. Тази рядка привилегия е предоставена, за да може екипът да открие предмети, които да бъдат показани в изложба, която трябва да бъде открита в Музея на дизайна Vitra в Германия през 2025 г. В хода на търсенето, наред с прототипи и неиздадени дизайни, те откриха странно изглеждащо приспособление. Съставена от голяма метална рамка с обувка в центъра, тя има големи пружини, разположени над предната част на стъпалото и зад петата, и на пръв поглед е трудно да си представим какво би могло да бъде нейното предназначение. Всъщност тя е била сглобена, за да се изследва как използването на пружини ще повлияе на движението и амортизацията на обувката. Това експериментално устройство е реликва от най-ранните моменти на проекта Nike Shox и напълно обобщава нестандартното мислене, което го характеризира.

Сложна задача

Наличието на такова специализирано оборудване в архивите на Nike показва колко трудно е било да се проектира ефективна механична система за амортизация, което може би е причината процесът на разработване да отнеме толкова много време. Започвайки през 1984 г., проектът Shox е ръководен от дизайнера Брус Килгор, който току-що е създал един от най-емблематичните силуети на марката - Air Force 1. За вдъхновение екипът на Килгор наблюдава спринтьори, бягащи по подскачащата полиуретанова писта в Харвардския университет, и предприема редица биомеханични тестове, за да провери дали може да използва материала, за да постигне същата отзивчивост в обувката. По онова време Air Max все още не е изобретен, а омекотяването Shox е трябвало да бъде зашеметяващото продължение на Nike Air, но дизайнерите се борят да намерят работеща формула.

© Nike

Търсене на възвръщане на енергията

През следващото десетилетие експериментите на екипа продължават, докато се опитват да създадат система за амортизация, която да осигурява голяма възвръщаемост на енергията - нещо, което никоя марка обувки не е постигнала по това време. Всъщност в края на 80-те години на миналия век вестник "Ню Йорк Таймс" съобщава, че концепцията за възвръщане на енергията е "изключително сложна" и "слабо разбрана", като поставя под въпрос твърденията на световните компании за обувки, че това изобщо е възможно. Въпреки това дизайнерите на Nike продължават работата си и прилагат всякакви техники в търсене на обувка с възвръщане на енергията. Те дори се опитаха да добавят към междинната подметка стоманени листови ресори, които традиционно се използват в окачването на автомобилите, но използваемият продукт продължаваше да им убягва и минаха още години без решение. Междувременно Air Max се превърна в глобален успех и Nike разработи отзивчивата, връщаща енергията система за омекотяване Zoom Air. В крайна сметка обаче, с участието на най-добрите дизайнери като Серхио Лозано - създателят на Air Max 95 - и благодарение на съвременните техники за производство на пяна, екипът успява да създаде работещ прототип. Годината е 1997.

© Nike

Стълбовете на Shox

След като окончателно усъвършенстват устройството на подметката Shox, на дизайнерите на Nike им трябват още три години, за да измислят първия силует, който да го съдържа. Излязъл през 2000 г., този революционен модел се нарича Nike Shox R4; име, което дава представа за дизайна на обувката. R означава бягане, което е подходящо, като се има предвид, че Nike отдавна е в челните редици на технологиите за спортни обувки, а 4 представлява конструкцията на новата омекотяваща система, която се състои от четири колони, известни като Shox Pillars или "шайби". Разположена под петата, всяка колона представляваше куха тръба, изработена от специален вид полиуретанова пяна, чиито еластични свойства ѝ позволяваха да абсорбира удара на стъпалото в пода, като се компресира под тежестта му, след което пружинира и връща енергията на потребителя, когато се повдига отново. Четирите колони се държат на място между чифт TPU пластини, разположени под петата, едната над тях, а другата под тях, с малки вдлъбнатини в центъра, за да се гарантира, че всяка колона се притиска навътре, а не навън, и по този начин ще постигне пружиниращото връщане на енергия, което е проектирано да осигури. Това помогна за стабилизирането на цялата структура Shox, докато традиционната пяна Phylon изпълваше останалата част от междинната подметка, за да осигури комфортна опора чак до пръстите на краката.

© Nike

Shox BB4

Малко след пускането на R4 Nike пусна на пазара втората си обувка с механична амортизация под формата на Shox BB4. Тя е проектирана от Ерик Авар, който е автор на някои от най-успешните баскетболни маратонки на Nike през 90-те години на миналия век - от класически модели с подпис като Air Max Penny до изключително иновативния Air Foamposite One. Авар се стреми да придаде на всеки от своите дизайни "едно смело, емблематично изражение", като заявява, че е възможно "да се размине и с две". При Shox BB4 той се нуждаеше само от един, тъй като се стремеше да превърне омекотяването Shox във фокусна точка на модела, като декорираше колоните в ярки тонове като Lapis и University Red.

© Nike

Технологично усъвършенстван дизайн

Наред с ярко оцветените колони, Avar напълни Shox BB4 с високотехнологични функции, за да го оптимизира за високоинтензивния спорт баскетбол. Подробен дизайнерски лист от онова време разкрива някои от тях, включително изпъкналостите на предната част на стъпалото, които предотвратяват търкалянето на крака, горната част от формована синтетична кожа, която има "интернализирана медиална странична структура за стабилност срещу обръщане", и подметката тип "рибена кост", която е изработена от издръжлива гума и осигурява максимално сцепление. Интересно е, че новата омекотяваща система е описана като "Exposed Phase heel Air-Sole unit", като може би е искала да я асоциира с технологията Air, която е направила марката толкова успешна, все пак всяка от тръбите има въздух в издълбания си център. В допълнение към този модул на петата, BB4 имаше съчленен модул Zoom Air в предната част на стъпалото, което означава, че той съдържаше две от най-пролетните технологии за междинна подметка. Това позволи на Nike да заяви в същия материал, че това е "бъдещето на високоефективните, авангардни, иновативни баскетболни обувки" и е "проектирана да задвижва най-добрите в играта до най-високо ниво на експлозивност, движение и бързина".

© Nike

Футуристична естетика

Когато се появиха за първи път, R4 и BB4 привлякоха голямо внимание, не на последно място и заради футуристичната си естетика, която отговаряше на тогавашните настроения. Новото хилядолетие току-що беше започнало и имаше силно желание за продукти, които изглеждаха като от бъдещето. Стълбовете Shox със сигурност имаха такъв вид, но елегантната формована горна част на R4 и BB4 също се вписваше в тази тенденция. Това не е случайно, тъй като дизайнерите на всяка от обувките са използвали за вдъхновение космически костюми и друго оборудване от космическата епоха. Наред със специално разработеното лого на Nike Shox, както R4, така и BB4 носят и финото лого с пет точки на визионерския проект Alpha на Nike, който стартира в самото начало на 1999 г. и има за цел да помогне на спортистите да подобрят постиженията си чрез експертно изработено облекло. Само по себе си това придаваше на обувките усещане за научна фантастика, както и лъскавите синтетични материали и металните тонове, плавните линии и перфорациите, отразяващите акценти и елементите на нежна преливка. На всичкото отгоре колоните на петата имаха вид на двигатели на космически ракети, така че целият дизайн изглеждаше като част от технология, която е върната от бъдещето.

Невероятен спортен момент

Благодарение на тази комбинация от авангардна технология и отличителен външен вид първите обувки Shox си спечелиха силен първоначален интерес. Въпреки това, BB4 наистина се наложи, благодарение на един спортен момент, който днес е също толкова спиращ дъха, колкото и тогава. Това се случи на Олимпийските игри в Сидни през 2000 г., когато мъжкият баскетболен отбор на Съединените щати се бореше за 12-ия си златен медал в историята на състезанието. След като вече бяха победили Китай, Италия, Литва и Нова Зеландия, САЩ се появиха в "Кулата" в Сидни на 25 септември, за да изиграят последния си мач от групата срещу Франция. Мачът навлизаше във второто си полувреме и Съединените щати вече бяха натрупали сериозна преднина от 15 точки, когато капитанът на отбора Гари Пейтън напираше към обръча, но стрелбата му не успяваше. Когато топката се отблъсна и френският отбор искаше да я спечели, Винс Картър се появи от нищото, за да продължи играта. Картър стана известен през предишните два сезона в НБА, като първо спечели наградата за новобранец на годината през 1999 г., а след това и с едно от най-легендарните изпълнения в историята на състезанието Slam Dunk Contest през 2000 г., което спечели в изключителен стил след серия от спиращи дъха забивки. Това, което направи след това, обаче надмина всички тези предишни постижения. По пътя си към обръча той прескочи линията за три точки, за да се сблъска с най-високия човек на корта - французина Фредерик Вайс, който беше висок 1,5 м. Без да спира, той продължи напред, като използва новите си маратонки Shox, за да скочи високо над главата на гигантския защитник и да забие топката в мрежата.

© Nike

Смъртоносна свалка (Le dunk de la mort)

Известната снимка, запечатала невероятния дъмпинг на Картър, изобразява играча, увиснал във въздуха над зашеметения Вайс, с чифт елегантни бели и тъмносини маратонки Shox BB4 на краката си и с топката, която държи в едната си ръка, докато я замахва към мрежата. На заден план се виждат съотборниците му Гари Пейтън и Кевин Гарнет, които го гледат със страхопочитание, като последният е с отворена от изумление уста. Съединените щати печелят мача с лекота и седмица по-късно побеждават отново Франция, за да вземат златния медал, но изумителната забивка на Картър е може би най-запомнящият се момент от турнира, който дава голяма популярност на BB4. Сред френските медии ударът стана известен като "le dunk de la mort" или "Смъртоносното забиване", а в Съединените щати той влезе в историята като един от най-емблематичните примери за "плакатизация" - актът, при който играч прави нещо толкова забележително, че може да се появи на плакат.

Началото на проспериращо партньорство

За Уайс "Смъртоносното потапяне" беше наказателен момент, но той го прие добре и когато беше интервюиран от ESPN по повод 15-годишнината от събитието, той беше великодушен и каза, че Картър "заслужава да влезе в историята". Той също така заяви, че 25 септември 2000 г. е денят, в който е "научил, че хората могат да летят". В същото време за Картър това е момент, определящ кариерата му, който поставя началото на дългосрочно партньорство с Nike и който е изключително важен за него, след като по-рано същата година той се отказва от 10-годишния си договор с Puma. От този момент нататък моделите Shox често се използват като негови обувки за подпис и той се появява заедно със съотборника си Гари Пейтън в поредица от реклами, които показват пружиниращата система за поддръжка на Shox. Възползвайки се от необикновения олимпийски удар на Картър, който сам по себе си беше перфектната реклама за технологията, Nike създаде маркетингова кампания, основана главно на един-единствен звук: "бумтенето" на стълбовете Shox. Звукът се чуваше в телевизионните реклами, които показваха как Картър прескача хора, за да се забие, а думата се появяваше като единствен текст на плакатите, рекламиращи Shox.

© Nike

Shox VC 1

През 2001 г., благодарение на тази запомняща се кампания, е пусната първата обувка с подпис на Картър - Shox VC 1. Създадена от тогавашния директор по дизайна на баскетболния отдел на Nike Аарон Купър, който се бе утвърдил като силен творчески глас в отдела, след като постъпи на работа като старши дизайнер през 1994 г., тя трябваше да бъде с пълна амортизация Shox, но инженерите не успяха да създадат работещ продукт навреме за планираното пускане на пазара. В резултат на това моделът имаше четири Shox Pillars в петата, точно както BB4, а иновативната му горна част се състоеше от плътно прилепващ мрежест ботуш, затворен в слой Foamposite. Тази комбинация от издръжлива, аеродинамична външна част, вътрешна част, наподобяваща чорап, и пружинираща подметка позволи на Картър да се движи с по-голяма скорост, полет и отскок от всякога. Същевременно минималната му външна част беше акцентирана както с логото на Nike Shox, така и с петте точки на проекта Alpha, а закрепването ѝ беше извършено с помощта на нова система за закопчаване на връзките с барелеф, разработена от Купър и впоследствие патентована от Nike.

Разширяване на серията Shox

През същата година, в която излиза VC 1, Nike итерира и своята линия за бягане Shox, първо с R4+, който има мрежеста горна част и система за закопчаване с цип, а след това чрез модел, наречен Shox NZ. Създадена е и специална обувка за тренировки Shox, известна като XT, в която са добавени още три колони Shox в редица под средната част на стъпалото за общо седем поддържащи колони. През 2002 г. технологията Shox си проправя път към бейзболни обувки, като е приложена в линията с подписа на играча от "Всички звезди" Кен Грифи, чиито предишни обувки винаги са били с омекотяване Air Max. Най-иновативните силуети обаче отново бяха тези, създадени от Nike Basketball, чиито дизайнери най-накрая успяха да разширят омекотяването Shox по цялата дължина на подметката на Shox VC 2. Изкусителният, елегантен външен вид на VC 2 е базиран на Bentley, а авангардният му дизайн повлиява на Анди Кейн да се присъедини към марката. По-късно той отбелязва, че обувката е "сложна и проста едновременно", и в крайна сметка става вицепрезидент на Nike по дизайна на обувки.

© Nike

Пролет в краката му

За да покаже възвръщащия енергията отскок на втората обувка с автограф на Картър, Nike създаде друга лека реклама с участието на играча на Toronto Raptors. В нея той танцува по улица с пружина в крачка, енергично скача на дърво, за да спаси котката на една дама, след което задържа крадец, танцува с жена на пътя и изпълнява серия от акробатични движения. Накрая той минава през врата с надпис "Raptors Basketball", след което сваля лилавия си костюм, за да разкрие, че под него носи баскетболния си екип, и излиза на игрището, за да изиграе мач. Подобно на предишните реклами, и тази набляга на способностите на баскетболните маратонки Shox на Nike, които вече се носят от няколко играчи от НБА, включително от звездата Джейсън Кид, който участва заедно с Картър на Олимпийските игри през 2000 г.

Shox Stunner

Популярни обаче бяха не само моделите VC: друг дизайн, създаден от Купър, известен като Shox Stunner, се смяташе за една от най-добрите баскетболни обувки Shox. Този изключително усъвършенстван тренажор се появява, след като Купър и колегата му дизайнер Ерик Авар решават да почетат напускащия си колега Дейвид Бонд със специална обувка, посветена на творческото влияние, което той е оказал върху баскетболния отдел на Nike през повече от десетте години работа в него. За да я направят, те събраха колекция от високоефективни характеристики от някои от най-влиятелните силуети на марката от края на 90-те и началото на 2000-те години, като Nike Air Penny IV, Air Flightposite, Air Kukini и Air Presto. Вместо да изберат да придадат на Stunner подметка Air, както при всички останали дизайни, Купър и Авар решават да го отличат с омекотяване Shox, като по този начин демонстрират колко почитана е била технологията по онова време.

Влиятелна обувка

След излизането си Stunner става изключително популярна, носена от известни звезди от НБА като Тим Хардауей и Барон Дейвис, звездата на WNBA Сю Бърд и целия състав на Maryland Terrapins, който прави още една страхотна реклама на технологията Shox, тъй като през 2002 г. печели първия в историята на отбора турнир NCAA, носейки обувката. Интелигентният дизайн на Купър се предлагаше и с гумена гривна, която стана много търсена сама по себе си и в крайна сметка оказа влияние върху изключително успешната гривна на фондация Livestrong, която сама по себе си започна световна мания за този тип аксесоари.

© Nike

Възходът и падението на омекотяването Shox

Маратонките Shox на Nike продължават да бъдат популярни и в средата на 2000-те години, когато серията е разширена с още модели на Винс Картър. Кулминацията е моделът Shox VC 5 от 2006 г., а сред другите нови модели е Shox TL, чието име се основава на "пълното" покритие на Shox, осигурено от дванадесетте колони по дължината на подметката. Светът на тениса също се сдоби с дизайн на Shox, когато Серена Уилямс носеше Shox Glamour във Флашинг Медоус през 2004 г., а през 2005 г. беше пуснат още един баскетболен модел - Shox Bomber, който беше носен от звездата на Indiana Pacers Джърмейн О'Нийл. Междувременно обувките Shox се появиха в популярната култура, тъй като Хю Лори често ги носеше, докато играеше циничния гений д-р Грегъри Хаус във високо оценения телевизионен сериал на героя. След това, през 2006 г., технологията беше въвлечена в спор, когато Nike предположи, че конкурентната компания за обувки adidas е копирала някои компоненти на подметката Shox, за да направи своя собствена амортизация a3. Срещу adidas е заведено дело за нарушаване на патенти, което в крайна сметка е решено извънсъдебно през 2007 г. Към този момент обаче спорът е безпредметен, тъй като Shox някак си е загубил своята привлекателност и технологията е изпаднала от масовия потребител.

© Nike

Последователи в ъндърграунда

След 2006 г. обувките Shox вече не бяха толкова популярни, колкото преди, и дизайнерите на Nike спряха да използват механичната амортизация в новите модели маратонки. Някои предположиха, че това се дължи на нетрадиционния външен вид, докато други твърдяха, че омекотяването не е толкова пружиниращо или удобно, колкото предполагаше марката. Каквато и да е причината, Shox за дълго време изчезна от радара, като запази своите последователи само в различни субкултури в Европа, където се носеше от определени групи футболни фенове. В същото време в Обединеното кралство тя става важна част от ъндърграунд сцената грим, където смелият, отличителен вид на Shox Pillars представлява силно модно изявление и позволява на членовете на субкултурата да изградят идентичност, която ги свързва помежду им. В резултат на това към модели като Shox R4 се привързва определен уличен кредит, който осигурява бунтарска алтернатива на основните модни тенденции, дори когато е забравен от мнозинството фенове на маратонките.

Спокоен период

През 2010 г. могат да се видят малки проблясъци на Shox с няколко разцветки NZ, които се появяват около 2014 и 2015 г. заедно с черно-златния Shox TLX Mid, но те не успяват да спечелят голяма популярност. Марката дори експериментира с по-радикални дизайни, включително с неиздадения Air Force 1 Shox, който в крайна сметка е купен от бивш служител на Nike на онлайн търг. През 2018 г. Nike положи по-съгласувани усилия да обнови технологията чрез нов модел, наречен Shox Gravity. Актуализираната му естетика включваше гладки цилиндрични колони в рамка под петата, което донесе нов външен вид на Shox, напомнящ на прототипа от 1991 г. от фазата на разработване на Kilgore. След това той беше комбиниран с най-съвременните технологии на Nike като Flyknit и Flywire, за да направи обувката по-издръжлива и удобна.

© Nike

Завръщане в светлината на прожекторите

Gravity постигна известен успех, но именно зашеметяващото сътрудничество с Comme des Garçons през 2019 г. наистина върна Shox в светлината на прожекторите. Възползвайки се от тенденцията за обемисти Y2K маратонки, появила се в края на 2010 г., CDG се съюзи с Nike, за да създаде две супер здрави версии на Shox TL от 2003 г. Те имаха още по-ексцентричен вид от оригинала, с грубо изрязани мрежести горни части, бунтарски детайли и ослепителни вериги Comme des Garçons, увиващи се около средата на стъпалото. Този привличащ вниманието дизайн перфектно се съчетаваше с нестандартния вид на пълната омекотяваща система Shox под краката и беше чудесен начин за повторно въвеждане на наследствената технология в културата на маратонките.

Почитане на сцената grime

Заедно с маратонките CdG x Shox Nike реши да почете историческата връзка между Shox и британската грим сцена, като работи с британско-нигерийския рапър и музикален продуцент Skepta. Изтъкнат изпълнител на грим през 2000-те и 2010-те години, Skepta избира модела TL, защото "виждал всички деца да носят Shox", когато пътувал до Северозападна Англия, и искал да отпразнува това, което за него е "истинска улична обувка". Дизайнът му включва елементи, които отдават почит на нигерийското му наследство, включително мощен лъвски отпечатък на стелката. Този поразителен мотив е вдъхновен от облеклото исиагу на нигерийския народ игбо, което символизира сила, власт и гордост. През април 2018 г. Skepta стана нигерийски вожд, така че неговият Shox TL беше направен в чест на този факт, както и на корените на семейството му, като същевременно свързваше страната с останалия свят, използвайки силата на културата.

© Nike

Завръщането започва

Тези две запомнящи се сътрудничества осигуриха нова основа, върху която Nike можеше да изгради колекция от маратонки Shox за следващото поколение. Отново бяха представени моделите R4, BB4 и TL, както и ексклузивни дамски модели като Enigma и Nova. Това подтикна Винс Картър, който доиграваше последните два сезона от великолепната си кариера в НБА в отбора на Атланта Хоукс, да излезе отново на терена с маратонки Shox. През 2019 г. Nike дори произведе три издания на TL с бразилския футболист Неймар, а канадският рапър Дрейк също беше забелязан да носи чифт R4 по време на турнето си Assassination Vacation Tour 2019, тъй като завръщането на Shox започна да набира скорост.

© Nike

Модерни сътрудничества

През 2020 г. се появиха множество цветови варианти на Shox, а след спокойната 2021 г., през 2022 г. последва още една вълна от сътрудничества, при която дългогодишният партньор на Nike - Supreme - разработи две версии на ранния силует на Shox, известен като Ride 2. Тези бели и червени маратонки въплъщаваха ретро визията на бегача Y2K със своята смесица от мрежа и плавни кожени наслагвания върху дебела междинна подметка и, както повечето сътрудничества Supreme x Nike, се оказаха много популярни. Приблизително по същото време британската дизайнерка Мартина Роуз показа своя уникален подход към линията като част от колекцията си за пролетта на 2023 г. по време на Седмицата на модата в Лондон през юни 2022 г. Възползвайки се от любимия си стил на обувки тип "муле", Роуз отвори петата на своя дизайн, известен като Shox Mule MR4, и повиши височината на колоните Shox, за да им придаде повече усещане за платформа. Междувременно елегантна бродерия и фин брандинг украсяват горната част за изискан външен вид, който донася на дизайна широко признание в света на модата и води до пускането на още три ярки цветови варианта през 2023 г.

© Nike

Нова ера за технологията Shox

След като не успяват да привлекат вниманието на феновете на маратонките или на обикновените потребители през по-голямата част от 2010-те години, обувките Shox най-накрая се завръщат на преден план в началото на 2020-те години, започвайки нова ера на просперитет за десетилетната технология за омекотяване. Въз основа на популярните сътрудничества от 2022 г. и 2023 г. Nike пренасочва усилията си към класическите дизайни Shox, като през 2024 г. излиза ретро версия на OG R4, заедно с множество нови разцветки и още повече Shox TL, които от 2019 г. са основна част от обновената линия Shox. Наред с това Shox Ride 2 беше върнат за първи път като общо издание след успеха му като съвместна маратонка две години по-рано. С цялата шумотевица от предишните няколко години тези издания имаха голям успех, а радикалните маратонки проникнаха в културата, появявайки се на краката на знаменитости като хип-хоп звездата Кендрик Ламар, който изненада всички, когато се появи на The Pop Out: Кен и приятели с оригиналната червена комета на R4. Последва луда активност в социалните мрежи, когато феновете му влязоха в мрежата, за да обсъдят нетрадиционния избор на маратонки на влиятелния музикант, и изведнъж всички отново заговориха за Shox.

© Nike

Технология, изпреварила времето си

Събития като това показват колко загадъчна е и винаги е била системата за омекотяване Shox на Nike, тъй като повече от двадесет години след първата си поява тя продължава да пленява любителите на маратонки по целия свят. Въпреки че първоначално технологията е замислена като алтернатива и може би наследник на Nike Air, именно уникалната естетика на характерните стълбове Shox е тази, която привлича най-много фенове. Това е и нещото, което поддържа актуалността на Shox, дори и в присъствието на по-олекотените енерговъзвръщащи пяни като Nike React. Въпреки съществуването на такива усъвършенствани системи за омекотяване, силуетите Shox са намерили място в съвременната култура на маратонките, както сред тези, които ги помнят с добро от годините на Винс Картър, така и в новата общност от фенове, които обожават смелите им дизайни. Дори в началото на хилядолетието тези обувки изпреварваха времето си, но и днес успяват да предизвикат същото усещане с футуристичния си стил и пружиниращите си подметки.

Read more

SPORTSHOWROOM използва бисквитки. Научете повече за нашата политика на бисквитки.

Продължете

Изберете вашата държава

Европа

Северна и Южна Америка

Азиатски пасифик

Африка

Близкия Изток