SPORTSHOWROOM

ASICS

Gel-NYC

Силуетът на модерния начин на живот, представящ повече от три десетилетия технология Gel.

ASICS GEL-NYC
© ASICS

Празнуване на наследството

Когато през 1986 г. ASICS въвежда омекотяването Gel в обувките си за бягане, то променя изцяло съдбата на марката, помагайки на спортните обувки да се конкурират с най-съвременните иновации на конкурентите си в бранша. Оттогава насам технологията Gel е използвана в десетки модели, като постоянните актуализации подобряват нейните характеристики до степен, в която сега тя е един от най-уважаваните материали за омекотяване в съвременната епоха. През 2023 г. ASICS избра да отбележи това наследство с чисто нов силует, наречен Gel-NYC. Неговият дизайн се основава на популярни обувки с възглавнички Gel от архивите на компанията и черпи вдъхновение от Ню Йорк - оживения град, на който е кръстен.

© ASICS

Awake NY

ASICS Gel-NYC беше обявен към края на 2022 г., но не само японската компания разкри предстоящата премиера; марката за дрехи Awake NY също разпространи информацията. Първоначално създаден през 2012 г., базираният в Ню Йорк моден лейбъл е основан от дизайнера Анджело Баке, който си е изградил репутацията на изключително изобретателен творец по време на десетгодишния си престой в лейбъла за улично облекло Supreme. След успешен период като директор на марката той напуска, за да се занимава със собствени начинания, едно от които е Awake NY. Чрез творчеството си Баке се надява да улови същността на Ню Йорк - града, в който е роден и израснал - и да я представи на света. През първите няколко години той запазва компанията малка, предлагайки ограничени серии от стилните си облекла, но след това, през 2017 г., марката започва да се разраства и през следващите години Баке открива pop ups на места като Dover Street Market в Ню Йорк.

© ASICS

Силна основа

Две години по-късно, през 2019 г., Awake NY и ASICS си партнират за първи път, като работят заедно по Gel-Kayano 5 360, който се оказва изключително популярен. Това проправи пътя за няколко други съвместни маратонки, всяка от които беше подкрепена от пружиниращата Gel омекотяване на марката. До 2022 г. те се бяха превърнали в страхотен екип и беше време да направят следващата творческа стъпка: да проектират заедно нов силует. За ASICS това означаваше да следва принципа "здрав дух в здраво тяло", откъдето идва името на марката, и да отпразнува наследството на своите обувки за бягане с възглавничка Gel. В същото време Baque искаше модел, който да почита Ню Йорк и да отразява основната философия на Awake NY, като бъде универсален и привлекателен за хора от различни среди. Връщайки се към това, което той нарече "същността на това, откъдето започнахме с ASICS през 2019 г.", Баке си представи какви обувки биха искали децата, израснали в градски райони като Куинс или в парижките предградия. Това доведе до създаването на маратонка, която може да се носи "в ежедневието" и която изглежда добре "с костюм и анцуг". В този смисъл тя трябваше да бъде с най-високо качество, без да е твърде скъпа. За да се постигне това, е била необходима експертна изработка, но Баке се е доверил на ASICS, които според него правят "най-добрите маратонки". Последното му условие беше "Ню Йорк да бъде представен в името на обувката" и така беше избран Gel-NYC, тъй като той съдържаше двете ключови вдъхновения зад модела. С тези основополагащи елементи двете марки се заеха с проектирането на обувка, която разказва за уличното облекло и връзката му с творчеството, Ню Йорк и културата като цяло.

© ASICS

Y2K стил

За да отпразнуват ASICS и наследството на обувките за бягане на базата на Gel, Баке и екипът му се разровиха в архивите на японската марка, за да видят какво могат да открият. Те откриха както технически, така и естетически елементи, които биха представлявали най-доброто от серията Gel, и ги обединиха в Gel-NYC, за да осигурят неговата функционална и стилистична превъзходност. Две маратонки от началото на 2000 г. бяха използвани като основно влияние за горната част, като Gel-Nimbus 3 беше основното вдъхновение, а Gel-MC Plus V даде идеи за по-дребните детайли. В резултат на това е създадена многопластова горна част със силно дишаща мрежа с отворени клетки като основа и различни извити панели отгоре. Изработени от първокласни материали като синтетична кожа и велур за висококачествено усещане, тези наслагвания отразяват влиянието на епохата Y2K на Gel-NYC, като му придават завладяващ ретро стил. Междувременно характерните за ASICS логотипи на вълните се преливаха по фланговете, а надписът Gel беше вплетен в задната част на обувката, с друга бродирана емблема на езика и 3D текст ASICS, украсяващ страничната пета, за да завърши елегантното брандиране на обувката.

© ASICS

Авангардна подметка

Подметката е изпълнена с технологично усъвършенствани функции, включително аспекти, взети от Gel-Cumulus 16 от 2014 г., който беше известен със своето комфортно омекотяване. Тя имаше междинна подметка FluidRide, която обединяваше лек, поглъщащ ударите материал Solyte с издръжлива, отзивчива пяна SpEVA, за да осигури невероятна поддръжка. Тя беше подсилена от видими Gel вложки в предната част на стъпалото и в петата, които даваха допълнително усещане за отскок и същевременно създаваха привличащ вниманието визуален ефект. Що се отнася до сцеплението, разделената гумена подметка е едновременно сцепителна и гъвкава, а в центъра ѝ е разположена линия Guidance Line. Преминавайки от петата до пръстите, този вертикален жлеб за огъване помагаше на стъпалото да се движи по-естествено, като се огъваше по такъв начин, че да стимулира правилното огъване на предната част на стъпалото и да абсорбира напрежението от всяка стъпка, като по този начин подобряваше прилягането, повишаваше комфорта и ограничаваше болките в стъпалото. Под средната част на стъпалото гъвкав, намаляващ усукването шенкел спомага за по-добра стабилност и контрол, което превръща Gel-NYC в отлична универсална маратонка.

© ASICS

Две забележителни разцветки, вдъхновени от град Ню Йорк

Със своята поразителна комбинация от носталгичен външен вид и използване на съвременни технологии, цялостният дизайн на ASICS Gel-NYC представлява най-доброто от старото и новото. Това позволи на Баке да вземе влияния от динамичния дух на Ню Йорк и да ги приложи към силуета, за да създаде дуо от мощни дебютни цветови варианти, които възхваляват родния му град. Чрез предишните си сътрудничества ASICS и Awake NY си бяха изградили репутация на смели и ярки в избора си на цветове и тези обувки не бяха по-различни. Черпейки вдъхновение от оживената музикална сцена на града, Баке изработи два отличителни чифта маратонки Gel-NYC, всеки от които с уникална история. Първият модел е с основен слой Pure Silver, велурени наслагвания в наситен нюанс на лилавото, известен като Gothic Grape, и златни акценти върху логото на страничните стени и междинната подметка. Тази мощна комбинация от цветове беше знак за американския рапър Raekwon и неговия солов албум от 1995 г. "Only Built 4 Cuban Linx...". Член-основател на монументалния хип-хоп колектив Wu-Tang Clan, Раекуон решава да продължи кариерата си на солов артист само след няколко години с групата и този запис от 1995 г. е първият му самостоятелен опит. Той получава широка оценка както от критиците, така и от феновете на хип-хопа, които го смятат за един от най-великите албуми на всички времена. За дизайна на Gel-NYC Баке използва цветовете от оригиналното издание на касетата "Only Built 4 Cuban Linx...", чийто калъф и касета са в лилав цвят. Друг американски рапър, Кам'Рон, дава на Баке идеята за втората му цветова гама: Gel-NYC "Teal Pink". Този модел имаше същата основа Pure Silver, с велурени панели в ярко тюркоазено, наречено Green Blue State, заедно с пастелно розови акценти. Последният цвят е директна препратка към любовта на манхатънския художник към розовите дрехи, по-специално към коженото палто, което той носеше по време на модно ревю в Ню Йорк в началото на 2000-те години. Като запален последовател на модата и случаен дизайнер, Кам'Рон също така е заявявал пристрастието си към тюркоазените дрехи, поради което този нюанс е добавен към втория дизайн на Gel-NYC на Баке.

© ASICS

Успешно издание

Съвместните маратонки ASICS Gel-NYC x Awake NY бяха разкрити пред света през януари 2023 г., когато се появиха на подиума по време на Седмицата на модата в Париж. Все още без флагмански магазин - той ще бъде открит в Долен Ийст Сайд в Ню Йорк по-късно същата година - Баке предлага обувките в поредица от изскачащи магазини, един от които се намира на Rue des Francs-Bourgeois във френската столица; улица, известна с модните си бутици от висок клас. Gel-NYC се оказва мигновен успех и през 2023 и 2024 г. следват многобройни разцветки за общо разпространение. Наред с тях зашеметяващите дизайни на Awake NY вдъхновиха други творчески структури да създадат свои собствени съвместни версии на новия силует, в резултат на което се появиха множество ексцентрични маратонки.

© ASICS

Нови партньорства

Тези сътрудничества започнаха още в началото на живота на Gel-NYC, като първоначалните партньорства се появиха само няколко месеца след излизането на маратонките Awake NY. Може би уместно първите две бяха с бостънския търговец на дребно на дрехи Bodega и японската марка Fujitaka, която е известна с производството на висококачествени кожени аксесоари. Обувките Bodega бяха наречени "After Hours" в чест на градовете, от които произхождат и двете марки. Широката ѝ мрежа наподобяваше градски огради, а дизайнът на наслагванията - сложните връзки, които се срещат в градската инфраструктура, докато цветовата палитра от сиво и кафяво напомняше за избледнял асфалт и бетонни стени, а ярките акценти имитираха неоновите оттенъци на светлините на витрините на магазините след настъпването на тъмнината. За разлика от тях дизайнът на Fujitaka "Imbari Pack" се отличаваше с по-приглушена цветова схема от елегантен флот и други наситени нюанси на синьото. Освен това той имаше уникална система за шнуроване и динамични ефекти на шевовете, което му придаваше самостоятелен изглед.

© ASICS

Актуализации и вариации

През 2024 г. ASICS разширява колекцията Gel-NYC с варианта Utility; по-здрав вариант, чиито издръжливи и водоустойчиви характеристики го правят чудесен за приключения на открито. Друг модел, наречен Gel-NYC 2055, черпи вдъхновение от обувките за бягане GT-2050 и GT-2060 на марката, като преработва аспектите на петата, шнуровете и логото на страничните стени, за да предложи свой собствен завладяващ външен вид. Наред с това NYC продължи да бъде популярен избор за партньори за съвместна работа. ASICS обедини усилията си с други японски компании като Needles, която разработи невидима черно-лилава маратонка, спортната марка за улично облекло ballaholic, чийто елегантен цвят беше покрит със сочен зелен велур, модната марка за йога emmi със стилно ексклузивно предложение за жени и бутика за улично облекло atmos, чийто цвят Blue Topaz беше създаден съвместно с марката за дамско облекло Lagua Gem. По-нататък американската марка за лайфстайл PLEASURES създаде вдъхновена от природата разцветка, наречена "World of Pleasures", а базираната в Ню Йорк компания за улично облекло Hidden NY работи по елегантна бяла и зелена маратонка, подчертана с пикселизирани ефекти, препращащи към нейния онлайн произход. Европейски марки като Sneakmart също създадоха уникални издания, а базираният в Берлин козметичен инфлуенсър, модел, гримьор и посланик на марката Schwarzkopf Кики Янг Жанг изработи две изключително различни издания - едното черно със зашеметяващи сребърни акценти, а другото - изящна смесица от бяло и розово. Родената в Шанхай модна личност сама представи обувките в запомняща се рекламна кампания, в която се консултира с професионален каскадьор, който я научи как правилно да пада по гръб, докато скача на батут, и да балансира на въжета, за да направи необходимите снимки, които да придадат справедливост на изданието. Отвъд света на модата, популярните японски аниме поредици Bleach и Naruto получиха свои собствени дизайни, всеки от които с характерни детайли, препращащи към героите от съответните предавания, което ги направи изключително търсени сред страстните им фенове.

© ASICS

Силна история

При проектирането на Gel-NYC ASICS направи нещо, което марката никога не е правила преди: работи с друга компания, за да изработи напълно нова обувка. Въпреки че естетиката ѝ е заимствана от поредица по-ранни модели, Gel-NYC има свой собствен уникален облик, който, както казва самият Баке, обединява "малко нови технологии с малко по-стар дизайн". Резултатът е удобна маратонка, която изразява модерен усет, но се усеща така, сякаш съществува от години. Като продукт на процъфтяващото партньорство на ASICS с Awake NY, тя представя смелия стил на Ню Йорк, без да губи спортния облик на обувките за бягане от старата школа, като същевременно разказва силна история за културата на уличното облекло и наследството на марката.

Прочетете повече

SPORTSHOWROOM използва бисквитки. Научете повече за нашата политика на бисквитки.

Продължете

Изберете вашата държава

Европа

Северна и Южна Америка

Азиатски пасифик

Африка

Близкия Изток